هفته آخر مهرماه (۲۳ مهرماه) تعدادی از دانشجویان دختر و پسر و همچنین ساکنان یکی از خوابگاه‌های پسرانه دانشگاه علم و صنعت تهران در چند نوبت دچار مسمومیت و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، حدود ۹۰ دانشجوی دختر و ۱۲۰ دانشجوی پسر دانشگاه علم و صنعت پس از صرف شام در شامگاه ۲۳ مهر دچار شکم‌درد و مسمویت شدند و گرچه حالا گفته می‌شود حال عمومی همه آنها خوب است، اما فردای روز حادثه، مسئولان وزارت بهداشت پیگیر ماجرا شدند و تاکید کردند که با خاطیان برخورد خواهد شد. در این میان رئیس دانشگاه علم و صنعت به ایسنا گفت: در محیط علمی و دانشگاهی هر اظهارنظری در خصوص موضوعات مختلف صورت بگیرد باید مستند باشد.

دکتر جبارعلی ذاکری اظهار کرد: در خصوص مشکلات اخیری که در حوزه تغذیه دانشجویان ایجاد شد، گزارشی از مراکز بهداشتی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مسئول بررسی گزارش‌ها است، به دانشگاه ارائه نشده و قرار است گزارش نهایی این بررسی‌ها هفته جاری به دانشگاه علم و صنعت ارائه شود و اطلاع‌رسانی در این خصوص بعد از ارائه این گزارش ازسوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: آمار و ارقامی که به عنوان دانشجویان مسموم در موضوع اخیر دانشگاه علم و صنعت اعلام شد، تنها در صورتی متقن است و تایید خواهد شد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آن را بیان کند. بنابراین همانطور که عنوان شد، باید منتظر نتایج این گزارش تا پایان هفته جاری بود. دانشگاه در صورت اعلام نتایج از طرف مراجع ذی‌صلاح، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این که قرارداد پیمانکار تغذیه این دانشگاه به اتمام رسیده بود، اضافه کرد: بعد از مسمومیت دانشجویان، مناقصه جدیدی برگزار کردیم تا بتوانیم پیمانکار جدید دانشگاه را انتخاب کنیم. مرحله اول این مناقصه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد که پس از بررسی سوابق پیمانکاران متقاضی برای تهیه غذای دانشجویی، امیدواریم پیمانکار جدید تا ۲ هفته آینده کار خود را شروع کند.

ذاکری اظهار کرد: بر اساس مقررات موجود، کمیته فنی بررسی صلاحیت‌های پیمانکاران متاقضی در دانشگاه تشکیل خواهد شد و نتیجه ارزیابی به متقاضیان اعلام خواهد شد و دانشگاه از بین افراد واجد شرایط، پیمانکارانی را که قیمت متناسبی را تقاضا کرده باشند، انتخاب می‌کند. در حال حاضر پیمانکار سابق طبق مفاد قرارداد تا انتخاب پیمانکار جدید موظف به ارائه خدمات در حوزه تغذیه دانشجویان است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از تشدید نظارت بر فعالیت پیمانکار تهیه غذای دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: مراکز بهداشت ما در دانشگاه با در اختیار داشتن کارشناسان متعدد نظارت‌های مستمر بر تهیه، توزیع و پخش مواد غذایی در دانشگاه انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این که این دانشگاه به آشپزخانه صنعتی مرکزی مجهز است، گفت: توزیع غذای دانشجویان علم و صنعت اعم از خوابگاه‌ها، واحدها، پردیس‌ها از طریق آشپزخانه مرکزی صورت می‌گیرد. ضمن این که دانشجویان و نمایندگان آنها یعنی شورای صنفی در زمینه نظارت بر غذای دانشجویی نقش دارند.

ذاکری با تاکید بر این که تمامی دانشجویانی که اخیرا دچار مشکلات ناشی از مسمومیت شده بودند در وضعیت عادی و طبیعی به سر می‌برند، گفت: معاونت دانشجویی دانشگاه همان موقع اعلام کرد هر کدام از دانشجویان که بر اثر این حادثه هزینه درمانی پرداخت کرده‌اند، اسناد آن هزینه‌ها را به منظور دریافت وجه پرداختی به دانشگاه ارائه دهند.

کد خبر 464788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha