چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان از آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی در ۴۷۱ مدرسه این استان با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر و اعتیاد در مدارس خبر داد.

طرح یاریگران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدخلیل حسینی پاسندی در مراسم متمرکز افتتاح طرح یاریگران زندگی در مدارس گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: دراین طرح فرهنگی ۱۰۱ هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مشارکت دارند و به همنوعان خود نسبت به پیامدهای آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: این طرح فرهنگی که یک طرح ملی است با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان و اداره کل آموزش و پرورش استان و با هدف آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس با موضوع اعتیاد به انواع موادمخدر و روانگردان‌ها اجرا می‌شود.

حسینی پاسندی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر و اعتیاد در جامعه رو به افزایش است و خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از این آسیب، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان بویژه مهارت نه گفتن به موادمخدر، ارتقای آستانه تحمل و یاد دادن تفکر خلاق و حل مسئله به آنها است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و اهتمام جدی مدیران، معلمان و خانواده‌ها به مقوله مراقبت‌های ویژه از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها، تصریح کرد: برخی مدیران مدارس نگاه غالب تربیتی ندارند و بیشتر به مقوله آموزش توجه دارند درحالی که باید نگاه‌ تربیتی تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: علاوه بر آموزش و پرورش، دیگر دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها هم بایستی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی یاریگر آموزش و پرورش باشند زیرا این نهاد به تنهایی قادر به انجام همه امور آموزشی، تربیتی و فرهنگی نیست.

حسینی پاسندی با خوب دانستن طرح یاریگران زندگی و با تاکید بر ضرورت اجرای کامل این طرح در مدارس گفت که برای موفقیت در این طرح، مدیران باید از همه ظرفیت‌های درون مدرسه مانند بسیج دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی و ظرفیت دیگر نهادهای برون سازمانی از جمله هلال احمر، مرکز بهداشت، انتظامی، بهزیستی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و مراکز مشاوره استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز نبایستی از آسیب‌های اجتماعی حتی یک لحظه هم غافل شد زیرا همه ما در قبال نسل آینده مسوول هستیم و باید دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را نسبت به پیامدهای منفی این آسیب‌ها آگاه نمود، اضافه کرد که طرح یاریگران زندگی فرصت مناسبی برای باورمند شدن بیشتر توجه به مسائل تربیتی در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان نیز حضور داشت، گفت که طرح یاریگران زندگی در ۵۶ مدرسه ابتدایی، ۲۸ مدرسه متوسطه دوره اول و ۱۹ مدرسه متوسطه دوره دوم این شهرستان با مشارکت ۲۸ هزار و ۶۸۸ دانش آموز اجرا می‌شود.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر و اعتیاد بشدت دانش‌آموزان ما را در مقاطع مختلف تحصیلی تهدید می‌کند و لازم است برای پیشگیری و کاهش این تهدیدها، همه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی در کنار هم باشند.

وی اضافه کرد: بایستی به مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان بیشتر از مسائل آموزشی آنها توجه شود و تحقق این موضوع صرفا با آگاهی‌بخشی صحیح به نسل آینده درخصوص پیامدها و تهدیدهای موادمخدر و اعتیاد میسر خواهد شد.

نظرنژاد تصریح کرد: مدیران و معلمان بایستی امید به آینده را در دانش آموزان تقویت کنند و با توجه به فرصت‌های شغلی زیادی که فقط در آموزش و پرورش و تا سال ۱۴۱۰ ایجاد می‌شوند، آنها را نسبت ادامه تحصیل و شغل آینده امیدوار کنند.

آموزش و پرروش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان افزون بر ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

کد خبر 464397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha