لبران جیمز نخستین بازیکن تاریخ NBA لقب گرفت که برابر هر ۳۰ تیم دیگر لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا تریپل‌دابل ثبت می‌کند.

لبران جيمز

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، جیمز در بازی صبح امروز چهارشنبه لس‌آنجلس لیکرز برابر اوکلاهماستی تاندر ۳۷ دقیقه در زمین بود و در پایان ۲۵ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرد. لیکرز این بازی را با نتیجه ۱۱۲ بر ۱۰۷ از تاندر برد و با پنجمین پیروزی پیاپی همچنان در صدر جدول کنفرانس غرب باقی ماند.

آنتونی دیویس که گفته می‌شود بهترین زوج پادشاه در دوران حضور حرفه‌ای جیمز است، در این بازی ۳۴ امتیاز به دست آورد و با هفت ریباند، چهار پاس گل، چهار توپ‌ربایی و دو بلاک نقشی اساسی در پیروزی لیکرز داشت. در پیروزی برابر تاندر، کنتاویوس کالدول-پوپ تنها بازیکن لیکرز جز دیویس و لبران بود که امتیاز دورقمی به دست آورد و با ۱۳ امتیاز از جمله سه شوت سه‌امتیازی به یاران خود در کسب پیروزی کمک کرد.

لبران که در مجموع ۸۶ تریپل‌دابل در کارنامه دارد و پنجمین بازیکن تاریخ از این نظر است، از راسل وستبروک با تریپل‌دابل برابر ۲۹ تیم دیگر NBA پیشی گرفت. جسین کید، کمک‌مربی لیکرز با تریپل‌دابل برابر ۲۸ تیم سوم است و لری برد و مجیک جانسن به ترتیب با ۲۵ و ۲۴ تریپل‌دابل در این رده‌بندی در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند.

در دیگر بازی‌های بامداد و صبح امروز گلدن‌استیت وریرز ۱۱۴ بر ۹۵ ممفیس گریزلیز را برد و پس از مدت‌ها یک پیروزی دشت کرد. پورتلند تریل بلیزرز ۱۰۴ بر ۱۱۵ به نیواورلینز پلیکانز باخت و ساکرامنتو کینگز در زمین خودی ۱۲۰ بر ۱۱۶ بر فینیکس سانز غلبه کرد.

تریپل‌دابل به ثبت سه عدد دورقمی در هر کدام از مهارت‌های ورزش بسکتبال گفته می‌شود. این مهارت می‌تواند امتیاز باشد، پاس گل، ریباند، بلاک یا توپ‌ربایی.

کد خبر 464329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha