همشهری آنلاین: مهم‌ترین اتفاق بازی‌های بامداد پنجشنبه لیگ ملی بسکتبال آمریکا نه بازی ۳۱۸ امتیازی هیوستن و واشنگتن بود نه درگیری و اخراج دو غول بزرگ، بلکه شکستن استخوان دست چپ استفن کری بود که دنیای بسکتبال را در بهت فروبرد.

آسيب ديدگي استفن كري در ليگ ان بي اي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، از انبوه ستارگان تیمی که پنج فصل اخیر را قهرمان کنفرانس غرب شد و سه فصل هم به مقام قهرمانی NBA رسید، فقط استف کری و دریماند گرین مانده بودند؛ کوین دورانت پایان فصل پیش گلدن استیت وریرز را به مقصد بروکلین نتس ترک کرد، کلی تامپسن مصدوم و خانه‌نشین شد و حالا نوبت به کری رسیده تا دست‌کم چند ماه دست سرمربی استیو کر را در پوست گردو بگذارد.

بازی سلحشوران گلدن‌استیت با خورشیدهای فینیکس به دقایق ابتدایی نیمه دوم رسیده بود که کری در یک حرکت سمت سبد فینیکس سانز با دست روی زمین افتاد. آرون بینز، بازیکن غول‌پیکر استرالیایی هم با از دست دادن تعادل تمام وزن بدن خود را روی فوق‌ستاره وریرز انداخت تا یک اتفاق بسیار بد شکل بگیرد؛ رخدادی که برای دوستداران بسکتبال به ویژه هواداران گلدن‌استیت یک فاجعه تمام‌عیار آن هم در آغاز فصل تازه ان‌بی‌ای است.

کری تا آن زمان تنها ۹ امتیاز گرفته بود و ناچار شد زمین بازی را ترک کند. آزمایش‌های پس از بازی هم نشان داد استخوان دست چپ او شکسته و باتجربه‌ترین بازیکن گلدن‌استیت و یکی از بهترین سه‌زن‌های تاریخ با ۳۱ سال سن پس از عمل جراحی باید چند ماه دوره نقاهت را بگذراند. استیو کر که این فصل یک تیم جوان در اختیار دارد، شاید حتی نتواند به رسیدن به مرحله پلی‌آف فکر کند و ترجیح می‌دهد توان خود را برای فصل آینده و آماده شدن کری و تامپسن بگذارد.

گلدن‌استیت این بازی را ۱۲۱ به ۱۱۰ به فینیکس سانز باخت تا با سه باخت و یک برد در رده ۱۱ کنفرانس غرب بایستد. در دیگر بازی‌های بامداد پنجشنبه یوتا جز ۱۱۰ به ۹۶ لس‌آنجلس کلیپرز را برد، ساکرامنتو کینگز ۱۱۸ به ۱۱۱ به شارلوت هورنتس باخت تا یکی از دو تیم بدون برد این فصل باشد، پورتلند تریل بلیزرز ۱۰۲ به ۹۹ اوکلاهماسیتی تاندر را پشت سر گذاشت، کلیولند کاوالیرز ۱۱۷ به ۱۱۱ شیکاگو بولز را از پیش برداشت و اورلاندو مجیک ۹۵ به ۸۳ نیویورک نیکس را برد.

بازی بوستن سلتیکس با میلواکی باکس با نتیجه ۱۱۶ به ۱۰۵ به نفع بوستنی‌ها پایان یافت و تورنتو رپترز، قهرمان فصل گذشته با نتیجه ۱۲۵ به ۱۱۳ دیترویت پیستونز را برد. فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز هم که کنار سن‌آنتونیو اسپرز یکی از دو تیم بدون شکست این فصل است، ۱۱۷ به ۹۵ مینه‌سوتا تیمبرولوز را شکست داد. نکته مهم این بازی درگیری شدید و کتک‌کاری کارل-آنتونی تاونز از مینه‌سوتا با جوئل امبید، ستاره غول‌پیکر فیلادلفیا بود که به اخراج هر دو انجامید.

پرگل‌ترین بازی این فصل هم در واشنگتن بین دو تیم واشنگتن ویزاردز و هیوستن راکتس انجام شد. در این بازی هیجان‌انگیز و زیبا، ۳۱۸ امتیاز در سبدها رویید که سهم هیوستن یکی بیش از واشنگتن بود. آنچه در پایان بازی روی تابلوی امتیازها نقش بست، ۱۵۹ مقابل نام راکتس و ۱۵۸ کنار نام ویزاردز بود. جیمز هاردن مقلب به آقای ریش ۵۹ امتیاز گرفت و بردلی بیل با ۴۶ امتیاز پاسخ او را داد.

راسل وستبروک که این فصل از اکلاهماسیتی به هیوستن آمده، در تیم تازه هم دست از عادت قدیمی خود برنداشته و همچنان تریپل‌دابل ثبت می‌کند. ۱۷ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۲ پاس گل در این بازی به نام وستبروک نوشته شد که یکی از نکات شگفت‌انگیز آن داشتن ۴۳ پرتاب سه‌امتیازی موفق بود؛ ۲۳ پرتاب برای هیوستن و ۲۰ پرتاب برای واشنگتن. از این نظر هم یک رکورد جالب در ان‌بی‌ای ثبت شد.

کد خبر 461097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha