پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

ساخت ورزشگاه سرپوشیده شهیدان حاج ملاحسین محله کن بعد از چند سال وقفه دوباره آغاز شده است.

سوله ورزشی کن

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: «فریدون حیدری» شهردار منطقه ۵ با تأکید بر پراکندگی مناسب اماکن ورزشی در منطقه از شروع پروژه ساخت مجموعه ورزشی کن خبر می دهد و می گوید: «همه محله های منطقه باید از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار باشند. بر همین اساس اقدامات حمایتی برای توسعه متناسب اماکن در منطقه ۵ با اولویت محله های کم برخوردار هدف گذاری شده است.   پروژه ساخت ورزشگاه چندمنظوره  محله کن طی سال های گذشته متوقف مانده بود که با هماهنگی ها و تأمین بودجه لازم از سر گرفته شده است  و امیدواریم سال آینده این مکان ورزشی به اماکن ورزشی منطقه افزوده شود.»ساخت مجموعه ورزشی کن که به نام ۳ شهید حاج ملاحسین مزین شده است سال ۱۳۸۶ با پیگیری شورایاری در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت.

«مجید حاج فتاح» جانشین دبیر شورایاری محله کن دراین باره می گوید: «سال ۱۳۸۶ شورایاران وقت امتیازی از شهرداری منطقه برای ساخت ورزشگاه چندمنظوره می گیرد ولی متأسفانه به دلیل اینکه طرح از جانب شورایاری آماده نبود بودجه ای که تأمین شده بود برای سراهای محله دیگر هزینه شد. با پیگیری هایی که در شورایاری چهارم صورت گرفت سال ۱۳۹۶ مصوبه ساخت مجموعه ورزشی  تصویب و تأمین اعتبار شد. آن زمان شهرداری تصمیم گرفت پروژه را به شرکت های خصوصی واگذار کند که با مخالفت اهالی مواجه شد. چون تجربه ثابت کرده است  وقتی چنین مکان های عمومی دراختیار بخش خصوصی قرار می گیرد امکان استفاده عموم اهالی فراهم نخواهد شد. در نتیجه با پیگیری های مجدد قرار شد شهرداری منطقه مسئولیت ساخت ورزشگاه را برعهده بگیرد و بعد از تکمیل، آن را در اختیار شورایاری و سرای محله قرار دهد. نرسیدن بودجه باعث شد تا دوباره پروژه مسکوت باقی بماند و هیچ اقدام عمرانی انجام نشود. خوشبختانه در زمان شورایاری پنجم پیگیری ساخت این ورزشگاه را در اولویت قرار داده ایم و با رویکرد مثبت شهردار منطقه به توسعه ورزشگاه های محلی توانسته ایم ساخت مجموعه ورزشی را از سر بگیریم.»

مجموعه ورزشی شهدای حاج ملاحسین کن در مساحتی  حدود هزار مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع ساخته می شود و طبق زمان بندی ارائه شده سال ۱۳۹۹ در اختیار شهروندان محله کن قرار خواهد گرفت. «علیرضا بزرگی» دبیر شورایاری محله کن درباره توسعه سرانه ورزشی محله می گوید: «سرانه ورزشی در محله کن بسیار پایین است. سال هاست ورزش در این محله در زمین های خاکی و کوچه و خیابان معنا پیدا کرده. همین زمین های خاکی هم با افزایش ساخت و ساز به ساختمان و آپارتمان تبدیل شده است. به همین دلیل لزوم ساخت یک مجموعه ورزشی برای کن ضروری است.»

کد خبر 464198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha