دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

گرمخانه زنان در محله فرحزاد پیش از افتتاح تعطیل شد.

آغاز جمع آوری زنان معتاد متجاهر تهران/جمع‌آوری ۹۲ زن ظرف ۲ ساعت

همشهری آنلاین-مریم باقرپور: همزمان با آغاز فصل سرما، شهرداری منطقه ۲ با هماهنگی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران اقدام به تجهیز سوله ای در پارک ۱۵ خرداد محله فرحزاد کرد تا بتواند به زنان بی خانمان و معتاد این محدوده  از منطقه خدماتی را به ویژه شب ها برای اسکان موقت ارائه کند. این گرمخانه قرار بود شنبه شب به بهره برداری برسد اما پیش از افتتاح به علت مخالفت و تجمع اهالی درهای این سوله بسته شد و حتی شنیده شد که پتوها و تجهیزاتش برای جلوگیری از فعالیت دوباره گرمخانه به محل دیگری انتقال یافته است. «یوسف مزارعی» معاون اجتماعی و فرهگی شهردار منطقه ۲ در این باره گفت:«شهرداری منطقه از مدت ها قبل به دنبال اسکان و ساماندهی زنان کارتن خواب و معتاد بود و با توجه به حضور بیش از ۲۰ زن درگیر سوء مصرف مواد در محدوده دره فرحزاد، مکانی در پارک ۱۵ خرداد به عنوان ساختمان گرمخانه منطقه ۲ انتخاب شد اما در شب بهره برداری به دلیل مخالفت ساکنان این کار نیمه تمام ماند و اکنون شهرداری به دنبال مکان دیگری برای اسکان زنان معتاد و بی خانمان است. »

«محمد فرحزادی» عضو شورایاری محله فرحزاد درباره دلیل مخالفت اهالی گفت:«محله فرحزاد ۲ بوستان بیشتر ندارد. گرمخانه قرار بود در یکی از این بوستان ها به نام ۱۵ خرداد ساخته شود. یعنی با راه اندازی این گرمخانه به دلیل تردد زنان معتاد و در معرض آسیب، امنیت شهروندان به خطر می افتاد. از طرفی چون این پارک در بافت مسکونی محله واقع شده است، در صورت ساخت گرمخانه اهالی باید هر شب شاهد تردد زنان بی خانمان و معتاد می بودند. به همین دلیل هیچ کس به راه اندازی این مکان رضایت نداد و حتی سوالمان از شهردار این بود که آیا خودشان قبول می کردند که دیوار به دیوار خانه شان زنان بی خانمان و معتاد زندگی کنند؟ »

«احمد فرحزادی» عضو دیگر شورایاری محله فرحزد هم افزود:«سال های گذشته به دلیل قرار داشتن چند مرکز حمایت از معتادان، پارک ۱۵ خرداد برای ساکنان محل ناامن بود تا اینکه این مراکز با پیگیری های مستمر اهالی تعطیل شد  و شهروندان توانستند در امنیت از فضای بوستان استفاده کنند اما با راه اندازی گرمخانه مشکلات دوباره شروع می شد و همین دلیل مخالفت ساکنان بود. »

البته ساکنان فرحزاد برای مدیران شهری راهکاری هم در زمینه اسکان زنان بی خانمان ارائه داده اند. محمد فرحزادی گفت:«حمایت از این زنان آسیب پذیر انسان دوستانه است و ما هم راضی نیستیم که در سرمای هوا آسیب ببینند، به همین دلیل به شهرداری پیشنهاد شد که یکی از خانه های تملک شده در دره فرحزاد را به این کار اختصاص دهند و حتی در بازدیدها چند ملک هم معرفی شد اما باز هم شهرداری بوستان ۱۵ خرداد را انتخاب کرد. با اینکه در گذشته مرکزگذری آسیب تحت پوشش بهزیستی با مشارکت شهرداری مسئولیت ساماندهی این افراد را به عهده می گرفت اما این کار گویا امسال اجرایی نشده است. »

در پاسخ به این موارد معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ گفت:«با مرکز گذری آسیب همچنان مشارکت داریم و شهرداری در زمینه تامین غذا و پتو کارهایی را انجام داده اما به دستور شهردار منطقه پیگیر مکانی مختص بانوان بودیم که راه اندازی نشد. »

وی درباره راهکار شهرداری منطقه گفت:« برای این کار مکانی در منطقه درنظر گرفته شده و  مکاتبه هایی با شورای شهر و سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران داشتیم اما این مکان دور از محله فرحزاد قرار دارد و پس از شناسایی زنان و جمع آوری آنها هر روز باید آنها را با خودرو منتقل کرد و این موضوع مشکلات خاص خود را دارد. »

کد خبر 463962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha