همشهری آنلاین: دانشجویان رشته‌ها و دوره‌های مختلف دانشکده مطالعات جهان در روزهای پایانی سال 1386 و به بهانه فرارسیدن سال نو، در دیدار با مسئولان و استادان دانشکده مسائل و مشکلات خود را طرح کردند.

در این دیدار که روز دوشنبه 20 اسفند برگزار شد دکتر سعیدرضا عاملی، رئیس این مرکز آموزشی و پژوهشی ضمن تبریک تصویب تأسیس دانشکده مطالعات جهان درباره اهمیت علم و کاربردی کردن آن گفت: دانشکده شدن این مرکز باعث شد که با امکانات بیشتر به دانش‌پژوهی و گسترش فعالیت‌های علمی‌مان ادامه دهیم و باید بتوانیم برای کاربردی کردن علم تلاش بیشتری داشته باشیم.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به موارد مصرف علم در جامعه ایرانی افزود: واقعیت این است که در مقطع کنونی بیشترین مصرف علم توسط دولت صورت می گیرد اما بر اساس عادتی مألوف بدنه علمی سعی در فاصله گرفتن و قهر کردن با آن دارد که نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث پدید آمدن مشکلات بسیاری در مدیریت و پیشرفت کشور شده است.

دکتر عاملی خندان بودن علم را کاربردی کردن آن توصیف و خاطرنشان کرد: متاسفانه علوم انسانی در ایران به خاطر نگاه از بالا به پایین و جداشدن از عرصه مصرف خود نه تنها خندان نیست بلکه صورتکی عبوس بر چهره زده است که آن را ناخوشایند نمایان می سازد که وظیفه ما به عنوان افرادی دانشگاهی آشتی دادن آن با جامعه و خندان ساختن آن است.

عضو گروه مطالعات آمریکای شمالی در پاسخ به دغدغه کار و یافتن شغل مناسب برای دانش آموختگان در آینده تاکید کرد: حرفه‌ای شدن در عرصه دانش با مطالعه عمیق و گسترده رمز موفقیت افراد دانش آموخته در بازار کار است و هرکسی که چنین باشد بدون شک بیکار نمی‌ماند و یقیناً موقعیت‌های کاری عالی در انتظار اوست.

در ادامه نیز دکتر عاملی، معاونان دانشکده و مدیران گروه‌ها به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

کد خبر 46380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز