شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

هنگام افت شدید دمای هوا باید کارهایی برای حفاظت از سلامت خودتان از خطرات ناشی از آب‌وهوای منجمد کننده انجام دهید.

snow storm

کودکان و سالمندان به خصوص در معرض خطرات ناشی از سرمای شدید هوا هستند.

طوفان برف و افت شدید دمای هوا خطر تصادفات رانندگی، سرمازدگی، افت دمای بدن (هیپوترمی) و سایر موارد اضطراری بهداشتی را بالا می‌برد.

با رعایت احتیاطاتی ساده می‌توانید از این خطرات در امان بمانید. هنگامی در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، با طوفان برف و هوای به شدت سرد مواجه می‌شوید، حتی الامکان از جاده‌ها دوری کنید و مدت زمانی را که بیرون از خانه می‌گذرانید، کاهش دهید.

یک تهدید عمده سلامتی در چنین مواردی افت سریع دمای بدن به زیر ۳۵ درجه سلسیوس است که هیپوترمی نامیده می‌شود.

نشانه‌های هیپوترمی شامل خواب‌آلودگی، گیجی، لکنت زبان، نبض ضعیف و تنفس سطحی است. مختل شدن توانایی‌های فکری، ناتوانی در تصمیم‌گیری و اختلال‌ مهارت‌های حرکتی در چنین وضعیتی ممکن است حفاظت از خودتان برایتان مشکل‌تر  کند.

یک دلیل عمده برای خطرناک بودن هیپوترمی این است که شما ممکن است متوجه بدتر شدن وضعیت‌تان نشوید. داستان‌های زیادی از افراددی وجود دارد که در آب‌وهوای به شدت سرد احساس گرما می‌کنند و پالتوهایشان را در می‌آورند و به این ترتیب ناخواسته خودشان را در معرض خطر حتی بیشتری قرار می‌دهند.

افراد دچار برخی از مشکلات پزشکی از جمله افراد دیابتی که دچار افت قند خون شده‌اند یا سیگاری‌هایی که مشکلات عروقی و گردش خون دارند، بیشتر در معرض خطر افت شدید دمای بدن یا هیپوترمی هستند.

افراد دچار اختلال سوءمصرف مواد، مشکلات روانی و افراد بی‌خانمان هم بیشتر در معرض خطر این عارضه هستند. این افراد باید در آب‌وهوای سرد باید به پناهگاه و لباس گرم و خشک دسترسی داشته باشند.

این نکات را  برای ایمنی در آب‌وهوای سرد رعایت کنید:

- ذخایر مواد غذایی و سایر اقلام ضروری را برای مواردی که با قطع برق و بسته شدن راه‌های ارتباطی مواجه می‌شوید، در خانه داشته باشید.

- نیازهای خاص افراد خانواده از جمله داروها را به یاد داشته باشید و همچنین به فکر نیازهای حیوانات خانگی‌تان هم باشید.

- وسائل شناساگر دود و مونوکسید کربن را در خانه نصب کنید و از درست کار کردن آنها مطمئن شوید.

-  اخبار و هشدارهای مربوط به آب‌وهوا را دنبال کنید.

- یک کیت تجهیزات اضطراری از جمله کابل باتری، چراغ قوه، لباس گرم و آب بطری را در ماشین‌تان نگهدارید.

کد خبر 463557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha