درگیری نیروهای امنیتی با طرفداران رئیس جمهوری مستعفی بولیوی به کشته شدن پنج نفر از معترضان منجر شد.

بوليوي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  طرفداران «اوو مورالس»، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی جمعه ۲۴ آبان(به وقت محلی) در شهر کوچابامبا در مرکز این کشور تظاهرات کردند که به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این درگیری ۵ تن از طرفداران مورالس کشته شدند و خبرنگار این خبرگزاری اجساد آن‌ها را در بیمارستان مشاهده کرده است؛ اما مقام‌های رسمی آماری در این باره نداده‌اند.

پلیس بولیوی تنها اعلام کرده است که در این تظاهرات ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

مورالس یکشنبه گذشته با دخالت ارتش بولیوی مجبور به استعفا شد و در نطقی تلویزیونی گفت: استعفایم را تقدیم می‌کنم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

بولیوی از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) دستخوش ناآرامی است. مورالس در انتخابات آن زمان پیروز شد، اما انتخابات با اتهام تقلب مخدوش شد.

دولت موقت بولیوی و اعضای حزب مورالس پنجشنبه برای پیگیری روند برگزاری انتخابات جدید ریاست‌جمهوری به توافق دست یافتند.

«مونیکا اوا کوپا مورگا»، رئیس سنای بولیوی و عضو حزب «جنبش سوسیالیسم» گفت که توافقی برای حرکت به سوی برگزاری انتخابات جدید پس از هفته ها اعتراض و خشونت حاصل شده است.

او در عین حال گفته است که شخص مورالس به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، پذیرفته نخواهد شد.

در همین حال، مورالس که در مکزیک به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که انتخابات در بولیوی بدون حضور او نیز می‌تواند برگزار شد؛ او همچنین تاکید کرد که به محض پذیرفته شدن استعفایش توسط پارلمان بولیوی، به کشورش بازخواهد گشت.

این در حالی است که «جنین آنیهس»، رئیس‌جمهور موقت بولیوی روز جمعه اعلام کرد که مورالس در صورت بازگشت به کشورش با تعقیب قضایی به اتهام "تقلب انتخاباتی" روبه رو خواهد شد.

کد خبر 463416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha