راجر فدرر در بازی سوم مرحله گروهی آخرین رقابت تنیس فصل ۲۰۱۹ نوواک جوکوویچ صربستانی را در دو دست پیاپی برد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

راجر فدرر در لندن

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، فدرر ۳۸ ساله پس از چهار سال موفق شد یک بازی را از رقیب قدیمی و سنتی خود ببرد و انتقام شکست فینال ویمبلدون را از تنیسور صرب بگیرد. این پیروزی بیش از همه به سود رافائل نادال شد که سال ۲۰۱۹ را به عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا به پایان می‌برد؛ پنجمین‌بار پس از سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷.

تنیسورهای شماره دو و سه رده‌بندی جهانی با یک برد و یک باخت از دو بازی برابر هم قرار گرفتند اما این فدرر بود که بازی را قدرتمندانه آغاز کرد و همان اوایل سرو جوکوویچ را شکست. سرویس‌های قدرتی و کم‌نظیر راجر عرصه را بر رقیب تنگ کرد و دست اول شش بر چهار به سود نابغه سوئیسی پایان یافت.

دست دوم هم ساده تر از آنچه تماشاگران و کارشناسان فکر می‌کردند ادامه یافت و فدرر دو بار سرو نوله را شکست تا شش بر سه پیروز شود. ۱۲ ایس یا سرویس بدون بازگشت راجر برابر فقط دو ایس جوکو نشان از برتری تنیسور سوئیسی داشت. هیچ بازیکنی در تاریخ نتوانسته بود شش بازی پیاپی برابر راجر پیروز شود و نوله هم نتوانست.

جیمی کانرز، راجر فدرر، رافائل نادال و نوواک جوکوویچ چهار تنیسور تاریخ هستند که سال را در مقام شماره یک به پایان رسانده‌اند و نادال با ۳۳ سال، مسن‌ترین آنهاست. فدرر برای شانزدهمین بار به نیمه‌نهایی رقابت‌های پایان فصل تنیس در لندن راه یافت و از این نظر هم یک رکورد تازه خلق کرد.

کد خبر 463294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha