تنیسور ۲۱ ساله یونانی جام قهرمانی آخرین رقابت فصل ۲۰۱۹ تنیس حرفه‌ای را بالای سر برد و جوان‌ترین قهرمان این جام در ۱۸ سال اخیر لقب گرفت.

استفانوس ستسيپاس تنيسور يوناني

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، استفانوس سیتسیپاس که شامگاه شنبه در دو دست راجر فدرر را در مرحله نیمه‌نهایی برده بود، شامگاه یکشنبه به وقت تهران در ورزشگاه O۲ لندن برابر دومینیک تیم قرار گرفت. تنیسور یونانی مقابل دیدگان هزاران تماشاگر پرشور بازی نهایی را دو بر یک از رقیب اتریشی خود برد تا فصل را به بهترین شکل به پایان برساند. این بازی بیش از دو ساعت و نیم (۱۵۵ دقیقه) طول کشید.

پس از اندی ماری، گریگور دیمیتروف و الکساندر زوروف، ستیسپاس چهارمین بازیکنی است که در چهار سال پیاپی برای نخستین بار قهرمان رقابت‌های نهایی ای‌تی‌پی می‌شوند. این روند پیش‌تر حدود سه دهه پیش هم تکرار شده و جام قهرمانی بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ به ترتیب به بوریس بکر، اشتفان ادبرگ، آندره آغاسی و پیت سمپراس رسیده بود.

پیش از آغاز رقابت‌ها برآورد می‌شد دست‌کم یکی از سه چهره بزرگ تنیس جهان در بازی نهایی حضور داشته باشند و قهرمانی را از آن خود کنند اما نوواک جوکوویچ و رافائل نادال حتی از مرحله گروهی بالا نیامدند و فدرر هم که به لطف پیروزی بر نوله به نیمه‌نهایی رسیده بود، به قهرمان این دوره باخت.

نکته اینجاست که از سه نفر اول رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای در پایان ۲۰۱۹، فقط بازگشت جوکو به زمین بازی تقریبا قطعی است. رافا با آسیب‌دیدگی‌های فراوان دست و پنجه نرم می‌کند و راجر هم در ۳۹ سالگی دیگر آن قدرت و توان گذشته را برای رقابت کردن با تنیسورهای جوان ندارد.

کد خبر 463858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha