سه غول بزرگ تنیس حرفه‌ای در رقابت‌های نهایی تور اتحادیه جهانی تنیس در لندن با پنج رقیب جوان و جویای نام برای کسب جام قهرمانی مبارزه می‌کنند.

نادال، جوكوويچ و فدرر در لندن

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، راجر فدرر، نوواک جوکوویچ و رافائل نادال در شرایطی از روز یکشنبه برابر حریفان جوان خود قرار می‌گیرند که نادال در ۳۳ سالگی همچنان مرد شماره یک تنیس جهان است، جوکوویچ ۳۲ ساله در رده دوم ایستاده و فدرر ۳۸ ساله هم با فاصله‌ای اندک از نفر چهارم روی پله سوم قرار دارد.

دانیل مدودف از روسیه، دومینیک تیم از اتریش، استفانوس تسیتسیپاس در یونان، الکساندر زورف از آلمان و میتئو براتینی از ایتالیا تنیسورهای چهارم تا ششم رده‌بندی ATP هستند. این هشت نفر برتر از فردا یکشنبه برای یک هفته در ورزشگاه موسوم به O۲ آره‌نا در لندن با هم مسابقه می‌دهند تا فصل تنیس ۲۰۱۹ به پایان راه برسد.

نادال در ۱۵ سال گذشته در هفت دوره از رقابت نهایی تور اتحادیه جهانی کنار کشیده و در سه دوره اخیر اصلا در این بازی‌ها حضور نداشته است. او دوشنبه برابر زورف جوان و مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد و فدرر با تیم، بخت شماره پنج قهرمانی بازی می‌کند. جوکوویچ هم باید روز یکشنبه برابر براتینی بایستد؛ تنیسور ۲۳ ساله و ۱۹۶ سانتیمتری زاده و ساکن شهر رم در ایتالیا.

این هشت تنیسور در دو گروه قرار گرفته‌اند؛ نادال و مدودف و تسیتسیپاس و زورف در گروه موسوم به آندره آغاسی و جوکوویچ و فدرر و تیم و براتینی در گروه موسوم به بیورن بورگ. سه غول بزرگ که زمانی برای قهرمان شدن و بردن جام یکدیگر را از پیش رو برمی‌داشتند، حالا در عبور از مرزهای ۳۰ سالگی باید به دیدار رقیبانی جوان‌تر بروند و دست‌کم یک هفته دوام بیاورند.

کد خبر 462239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha