گزارش تازه سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کارهای خلاق مانند فعالیت‌های هنری می‌تواند اثر مثبت بر سلامت بدنی و روانی افراد داشته باشد.

creative

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از دی‌پی‌ای این گزارش را که سازمان جهانی بهداشت بر اساس بازبینی بیش از ۹۰۰ مقاله درباره اثرات سلامت بخش فعالیت‌های هنری منتشر کرده است، نشان می‌دهد فعالیت‌هایی مانند کارهای دستی یا شنیدن موسیقی می‌تواند به‌طور مشخصی باعث افزایش تأثیربخشی درمان‌های پزشکی شود.

نویسندگان این گزارش می‌گویند چندین کشور از هم‌اکنون در حال بررسی تجویز فعالیت‌های هنری و اجتماعی برای بهبود سلامت افراد هستند.

ازجمله اثرات مثبت هنرها بر سلامت که در این گزارش به آن اشاره شده است، نتایج یک بررسی است که نشان می‌دهد کودکانی که والدینشان پیش از خواب برایشان کتاب می‌خوانند، برای مدت طولانی‌تری می‌خوابند و در مدرسه تمرکز بیشتری دارند.

یک بررسی دیگر نشان می‌دهد که آواز خواندن ازجمله فعالیت‌های هنری است که می‌تواند میزان توجه و تمرکز و توانایی‌های ذهنی را افزایش دهد. موسیقی در بیماران دچار آلزایمر می‌تواند حافظه را بهبود بخشد.

نویسندگان این گزارش می‌گویند بسیاری از فعالیت‌های هنری اثرات مثبت سلامت‌بخش دارند و ضمناً نسبت به درمان‌های استاندارد مقرون به‌صرفه‌تر هستند. به گفته این نویسندگان فعالیت‌های هنری می‌توانند نقشی مکمل در مراقبت‌های بهداشتی به‌خصوص در بیماری‌های مزمنی و دردسرسازی مانند دیابت داشته باشند.

این گزارش فعالیت‌های هنری را به پنج دسته تقسیم کرده است: هنرهای نمایشی مانند موسیقی، آواز، تئاتر و فیلم، هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکاسی و صنایع‌دستی، ادبیات،‌ فعالیت‌های فرهنگی (رفتن به موزه، گالری، کنسرت و تئاتر) و هنرهای آنلاین مانند انیمیشن و هنرهای دیجیتال.

کد خبر 462964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha