عضو فراکسیون امید نسبت به وجود گروه های فشار در آستانه انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت: گروه‌های فشار و وحدت‌شکن ممکن است مشکلاتی را برای برخی کاندیداها و هواداران آنها ایجاد کنند.

مازنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد مازنی» نماینده تهران در نطق میان دستور خود نسبت به نقش آفرینی گروه فشار در آستانه انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، ممکن است گروه‌های فشار مشکلاتی را برای برخی کاندیداها و هواداران آنها ایجاد کنند، آیا اراده‌ای برای کنترل گروه‌های فشار و وحدت شکن در جامعه وجود دارد.

وی افزود: توجه داشته باشیم که شبکه‌های ضد وحدت در لندن در یک مکان و با هماهنگی برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کند، چه به نام شیعه و چه به نام سنی؛ بعید نمی‌دانم عناصر مخل وحدت و انسجام ملی در داخل نیز بی‌واسطه یا باواسطه از سرویس‌های خارجی تامین شده و هدایت می‌شود.

نماینده تهران از شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد: رد پای تولید و پخش مطالب ضدوحدت و اهانت به عزیزان اهل سنت را شناسایی کند. همچنین نطق‌های خلاف امنیت ملی و مخل وحدت نیز کنترل شود.

عضو فراکسیون امید گفت: در شرایط کنونی فشار گرانی و تورم کمر مستضعفین را خم کرده است، دیگر فشار گروه‌های فشار را بر گرده مردم نگذارید. وقتی یک بازنشسته در نماز جمعه فریاد می‌زند ساکتش می‌کنیم ولی گروه‌های فشار در جایگاه ویژه سخنرانی مقامات رسمی مستقرند.

وی گفت: آیا اراده‌ای برای کنترل گروه‌های فشار و وحدت شکن در جامعه وجود دارد؛ آیا تضمینی برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی در شرایط امن و آرام فراهم می‌شود؛ آیا نامزدهای نمایندگی مجلس و هوادارانشان در فضای آزاد و امن می‌توانند برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند یا عده‌ای در حاشیه‌ امن و عده‌ای تحت فشار گروه‌های خاص خواهند بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه کسانی که با ادعای ارادت و تبعیت از رهبری دست به اینگونه اقدامات می‌زنند را به فرمایش‌های معظم له در مخالفت به این اقدامات از جمله کاری که در قم نسبت به آقای لاریجانی و جسارتی که به یادگار امام آیت‌الله سیدحسن خمینی انجام شد، جلب می‌کنم.

مازنی به همه جناح‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی به ویژه مقامات و مسئولان کشور توصیه کرد از هرگونه حاشیه سازی پرهیز کنند و گفت: ما همه در یک کشتی هستیم و آن ایران عزیز و جمهوری اسلامی است در عین رقابت منافع ملی را اصل بدانیم و اختلافات را از طریق گفت‌وگوی ملی حل کنیم نه سخنرانی‌ها و تریبون‌ها.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین شعار مبارزه با فساد را جناحی نکنیم؛ اکنون باید در کنار مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با فساد سیاسی را نیز در اولویت قرار دهیم.

کد خبر 462934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha