سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

پدر موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس گفت، سلامت پسرش در وضعیت بدی قرار دارد و باید به او اجازه داده شود تا با پزشکانی به انتخاب خودش ملاقات کند.

جوليان آسانژ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، جان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس گفت: حال پسرم خیلی خوب نیست. پس از چند سال تحت پیگرد بودن، سلامتش رو به وخامت می‌رود. اگر شرایط خیلی سریع تغییر کند، او می‌تواند بهبودی‌اش را به دست بیاورد.

به گفته پدر آسانژ، موسس ویکی لیکس در زندان  کمک‌های پزشکی دریافت می‌کند اما به گفته وکلایش، پزشکانی که مورد انتخاب خودش هستند باید او را معاینه و معالجه کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، او ادامه داد، قصد دارد با مقام‌های روسی در ازای کمک‌های بیشتر برای آزادی پسرش تماس بگیرد.

دولت‌های انگلیس و سوئد هنوز هیچ تماسی با خانواده آسانژ برای بررسی غرامت احتمالی چند سالی که او در بازداشت به سر برده، بر قرار نکرده‌اند.

از زمان دستگیری آسانژ در اوایل سال جاری میلادی، کارشناسان مختلفی ادعاهایی درباره سلامت او مطرح کرده‌اند.

 در مه سال جاری میلادی نیلز ملزر، کارشناس حقوق بشری سازمان ملل سوءاستفاده‌های عمدی علیه آسانژ از سوی دولت‌های انگلیس، سوئد و آمریکا را محکوم کرد و گفت: آسانژ به صورت سیستماتیک مورد پیگرد قرار گرفته و وضعیت سلامتش در نتیجه استرس‌های طولانی مدت و ترومای روانی به شدت وخیم شده است.

در سپتامبر نیز کارلوس پوودا، وکیل آسانژ به اسپوتنیک گفت، موسس ویکی لیکس در زندان تنها است و با مشکلات جدی سلامت روبه‌روست.

اوایل نوامبر نیز ملزر گزارش دیگری را منتشر کرد و گفت: دولت لندن نمی‌تواند تضمین کند که بازداشت آسانژ بر اساس قوانین بین المللی بوده است. سلامت آسانژ رو به وخامت می‌گذارد و زندگی وی در معرض خطر قرار گرفته است.

آسانژ در آوریل سال جاری میلادی و پس از آن توسط پلیس لندن دستگیر شد که دولت اکوادور درخواست پناهندگی‌اش را لغو کرد؛ آسانژ برای چندین سال در سفارت این کشور در پایتخت انگلیس ساکن بود. از آن زمان، او در انتظار جلسه دادگاهی برای استردادش به آمریکا در بازداشت است.

کد خبر 462884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha