وزارت اطلاع‌رسانی و پخش رادیو و تلویزیون هند از ارائه‌ دهندگان سرویس‌های تلویزیونی کابلی در کشمیر خواست تا هیچ یک از شبکه‌های برخی کشورهای مسلمان از جمله شبکه سحر ایران، ترکیه و مالزی را در این منطقه پخش نکنند.

ممنوعيت شبكه هاي اسلامي در كشمير

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  تارنمای «آوت‌لوک» خبرداد که، «ویکرام ساهای» از مقام‌ های ارشد وزارت اطلاع‌رسانی هند در «سرینگر» جلسه‌ای طولانی با ارائه‌دهندگان سرویس‌های تلویزیونی کابلی برگزار کرد.

ساهای در این جلسه «قانون شبکه‌های تلویزیونی کابلی مصوب ۱۹۹۵» را قرائت کرد و به آنها دستور داد از مفاد این قانون تبعیت کنند.

او در طول این جلسه به ارائه‌دهندگان سرویس‌های تلویزیونی کابلی گفت که آنها با پخش کانال‌های کشورهای «مسلمان» به ویژه ایران، ترکیه و مالزی این قانون را نقض می‌کنند.

در این جلسه به ساهای گفته شد که هیچ شبکه مالزیایی در کشمیر پخش نمی‌شود اما شبکه «سحر» ایران و «العربیه» سعودی پخش می‌شود. ساهای در واکنش گفت که العربیه و سحر نباید پخش شود.

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند ۵ اوت (۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر، فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارهای ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

ایالت جامو و کشمیر در تاریخ ۳۱ اکتبر به صورت رسمی به دو منطقه جامو و کشمیر و لاداخ تقسیم شد.

کد خبر 463782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha