سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

مرکز پرتو منطقه ۱۴ هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان شهری افتتاح شد.

کودک کار

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: «سیدعلیرضا زینی وند» مدیر اداره خدمات رفاهی و اجتماعی منطقه با بیان این که حوزه وظایف مراکز پرتو ساماندهی کودکان کار و ایجاد شرایط رفاهی و آموزشی برای آن هاست، گفت: «با راه اندازی مرکز پرتو کودکان کاری که در منطقه حضور دارند شناسایی و برای بهره گیری از خدمات رفاهی و آموزشی به نهادهای فرهنگی معرفی می شوند.»

مشکلات اقتصادی و معیشتی بعضی از خانواده ها باعث شده این روزها شاهد دستفروشی کودکان کار باشیم. بچه هایی که در این مقطع سنی باید از خدمات آموزشی و رفاهی بهره مند باشند برای کمک مالی به خانواده هایشان بر سرچهارراه ها یا معابر عمومی و ایستگاه های مترو دستفروشی می کنند.

به گفته این مسئول از آن جا که منطقه ۱۴ تاکنون از داشتن مرکز پرتو بی بهره بوده، آماری از تعداد کودکان کار منطقه ۱۴ موجود نیست.

زینی وند در ادامه افزود: «در این جا کلاس های روانشناسی و آسیب شناسی برای کودک و والدین آن ها برگزار می شود و کودک آموزش می بیند چطور در برابر مشکلاتی که سلامتش را تهدید می کند مقابله کند. همچنین کودکانی که تمایل به ادامه تحصیل دارند به اداره آموزش و پرورش معرفی می شوند و میتوانند مانند دیگر دانش آموزان بر سر کلاس و درس حاضر شوند.»

مدیر مرکز خدمات رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: «بیشتر کودکان کار منطقه ۱۴ در محدوده بازار گل شهید محلاتی فعالیت می کنند. آن ها صبح زود برای تهیه گل به بازار می آیند و برای فروش آن ها به محله های دور و نزدیک می روند. بعضی از کودکان کار هم اقدام به جمع آوری زباله و بازیافت آن ها می کنند که البته تعدادشان زیاد نیست.»

کد خبر 462838

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha