معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن مالباخته‌ای خبر داد که قصد داشت در ازای فروش مدارک سایر مالباختگان حاضر در این پرونده کلاهبرداری، به جبران ضرر مالی‌اش بپردازد.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد: در اواخر سال ۹۶ فردی به نام حامد تحت عنوان وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کند. وی با جلب اعتماد افراد مبالغ هنگفتی از شهروندان به منظور انجام امور مهاجرتی و دریافت ویزای کانادا و دریافت وام می‌گیرد و متواری می‌شود.

با توجه به اینکه متهم به بهانه انجام امور اداری، اسناد و مدارک مالی و هویتی مالباختگان را نیز دریافت کرده و در مواردی نیز اقدام به خرید از طریق چک‌های مالباختگان کرده، بسیاری از مالباختگان از جمله خانم جوانی به نام مینا در صدد برمی‌آیند به شکلی اسناد و مدارک و چک‌های خود را از حامد بازپس بگیرند. در این بین مینا موفق می‌شود با متهم ارتباط برقرار کند و با تعقیب متهم محل سکونت وی را شناسایی و از کلیدهای وی یک کپی برای خود تهیه می‌کند.

مینا به جای اطلاع‌رسانی به پلیس در خصوص محل اختفای متهم شخصاً وارد عمل می‌شود و کیف اسناد و مدارک مالباختگان را از منزل فرد کلاهبردار سرقت می‌کند که همین امر موجب وحشت متهم می‌شود و وی به تصور اینکه پلیس وارد منزلش شده سریعاً نسبت به تخلیه منزل اقدام می‌کند و در اسفند ۹۷ از کشور خارج می‌شود.

مینا پس از آگاهی از فرار حامد به کشور ترکیه با هویت ساختگی با سایر شکات تماس می‌گیرد و به آنان پیشنهاد می‌دهد در ازای پرداخت پول، مدارک و اسنادشان را به آن‌ها برگرداند تا به این طریق هم اسناد را به آنان بازگرداند، هم ضرر مالی خود را جبران کند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور در ادامه افزود: با تماس شکات با پلیس آگاهی تهران بزرگ و گزارش زمان و مکان قرار ملاقات مینا و مالباختگان، کارآگاهان اداره چهاردهم در محل مورد نظر حاضر می‌شوند و اقدام به دستگیری مینا می‌کنند. متهم پس از حضور در پلیس آگاهی اظهار می‌کند: «با حامد برای انجام امور مهاجرتی آشنا شدم و او همیشه در قرارهای کاری با ظاهری بسیار آراسته و آرام مربوط به کانون وکلای دادگستری حاضر می‌شد و طوری وانمود می‌کرد که صاحب چندین شرکت و کارخانه است و به راحتی می‌تواند امور مربوط به ویزا و مهاجرت مرا به سرانجام برساند. 

اما با گذشت زمان متوجه فریبکاری او شدم و تصمیم گرفتم برای بازپس‌گیری مدارکم اقدام کنم و پس از مدتی با تعقیب او موفق به شناسایی محل سکونت او شدم و با کلیدی که از روی کلید منزل تهیه کرده بودم کیف مدارک را سرقت کردم که همین امر موجب وحشت حامد و فرار او به خارج از کشور شد. این‌جا بود که برای جبران ضرر مالی خود، فکر فروش اسناد و مدارک به شکات به ذهنم رسید که در قرار ملاقات با مالباختگان توسط پلیس دستگیر شدم.»

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: تا کنون ۴ نفر از حامد و مینا به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده و مبلغ کلاهبرداری‌شده توسط وی بیش از ۱۵ میلیارد تومان است. علاوه بر اسنادی که مینا در قرار ملاقات به همراه خود آورده بود یک کیف دیگر حاوی اسناد و مدارک نیز از منزل وی کشف شد و متهمه به دستور بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران به اتهام معاونت در کلاهبرداری روانه زندان شد.

سرهنگ کارآگاه تقی‌پور به شهروندان توصیه کرد هرگز در پرونده‌های قضایی خصوصاً مالی مستقلاً ورود نکنند زیرا این امر نه‌تنها کمکی به حل پرونده نمی‌کند که با کوچک‌ترین اشتباه زمینه هوشیاری و فرار فرد کلاهبردار را فراهم می‌کند و فقط بر پیچیدگی شرایط افزوده می‌شود.

کد خبر 462753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha