دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

مریم قاسمی ـ خبرنگار: مدرسه استثنایی کوشا یکی از مراکز آموزشی فعال شهر تهران است که در منطقه ۱۶ واقع شده و اکنون ۱۱۰ دانش‌آموز استثنایی در پایه‌های مختلف تحصیلی در آن مشغول به تحصیل هستند.

مدرسه استثنایی

مدیران این واحد آموزشی با اجرای طرح ابتکاری «مادران مهر» تلاش می‌کنند میزان قوه یادگیری و توان ذهنی این کودکان بی‌گناه را به نحو قابل قبولی افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار همشهری محله با ابتکار مسئولان مدرسه کوشا اتاقکی(کانکس کوچک) در حیاط این واحد آموزشی تعبیه شده تا همه والدین بتوانند در فضایی مناسب در کنار فرزندان خود باشند و در زمان ضرورت و نیاز بتوانند به فرزندان خود خدمت‌رسانی کنند.

زهرا ملکی مدیر مدرسه کوشا دراین‌باره توضیح داد: «از آنجایی که دانش‌آموزان مدرسه کوشا دارای معلولیت‌های جسمی ‌ـ حرکتی و ذهنی هستند این کار می‌تواند در میزان یادگیری و آموزش آنها بسیار تأثیرگذار باشد.

والدین دانش‌آموزان مدرسه کوشا از طریق آیفون تصویری با کلاس‌های درس در ارتباط هستند و در زمان تشنگی، گرسنگی، شست‌وشوی دست و صورت، استفاده از سرویس بهداشتی و رفع نیازهای واجب فرزندان خود می‌توانند به راحتی در کنار آنها باشند و به خواسته‌هایشان پاسخ دهند.»

گفتنی است که طرح ابتکاری «مادران مهر» که در مدرسه استثنایی کوشا در حال اجراست برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده، بنابراین می‌تواند الگویی برای سایر مراکز آموزشی ویژه افراد معلول و توانیاب باشد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد میزان مشارکت والدین در امور اجرایی این مدرسه استثنایی است که از جمله آن می‌توان به افزایش امکانات آموزشی و اقدامات عمرانی و زیباسازی اشاره کرد.

مدرسه استثنایی کوشا در محله یاخچی‌آباد منطقه ۱۶ واقع شده و شهروندان ساکن در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران می‌توانند در ساعت اداری ۸ تا ۱۲ به این مرکز مراجعه و فرزندان معلول و کم‌توان ذهنی خود را در این مرکز نامنویسی کنند.

کد خبر 462606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha