طرح ابتکاری «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» با اهدای ۲۰ دستگاه دوچرخه به دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم سلمان فارسی وارد فاز دوم شد.

دوچرخه سواری

«مهدی نوروزی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷ در این‌باره گفت: «در فاز دوم این طرح ۲۰ دستگاه دوچرخه به دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم سلمان فارسی اهدا و ۲ خط دوچرخه در خیابان شهید متین و کوچه شهید قهرمانی ایجاد شد.»

وی ادامه داد: «طرح از خانه تا مدرسه با دوچرخه، پروژه‌ خلاقانه‌ای بوده که با هدف توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در منطقه ۱۷ کلید خورده است.»

نوروزی درباره نحوه اجرای این طرح در منطقه ۱۷ گفت: «فاز اول طرح با اهدای ۱۰۰ دستگاه دوچرخه به دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم ابوریحان بیرونی آغاز شد. دانش‌آموزان با عضویت داوطلبانه در طرح، در طول سال تحصیلی برای رفت‌وآمد در مسیر خانه تا مدرسه از دوچرخه استفاده می‌کنند.»

به گفته نوروزی ۳۷ دانش‌آموز و معلم مدرسه ابوریحان بیرونی که از دوچرخه‌های شخصی خود استفاده می‌کردند، به جمع رکاب‌زنان مسیر خانه تا دوچرخه پیوستند و تعداد اعضای شرکت‌کننده در فاز اول طرح به ۱۳۷ دانش‌آموز و معلم رسید.

وی درباره اجرای فاز دوم طرح توضیح داد: «دانش‌آموزان رده سنی دبیرستان برای شرکت در این طرح انتخاب شده‌اند و برای تعداد دوچرخه‌های اهدایی محدودیتی وجود ندارد. البته این طرح فقط شامل مدارس پسرانه می‌شود.»

 نوروزی سکونت در منطقه ۱۷ را از شرایط اهدای دوچرخه ذکر کرد و گفت: «مسیر رفت‌وآمد دانش‌آموز روی نقشه منطقه مشخص و کدخوانی می‌شود و در صورت ایمنی مسیر و قرارنگرفتن در محدوده‌های بزرگراهی، نام دانش‌آموز در فهرست اعضای طرح قرار می‌گیرد. نام مدرسه و فهرست دانش‌آموزان واجد شرایط هم از سوی اداره آموزش‌وپرورش منطقه به مدیریت شهری اعلام می‌شود و فعلاً شرایط شرکت دانش‌آموزان یا شهروندان به‌صورت مستقل وجود ندارد.»

کلاه ایمنی، قفل و دوچرخه‌بند از تجهیزاتی است که برای ایمنی و پیشگیری از سرقت دوچرخه‌ها به دانش‌آموزان اهدا می‌شود و رکاب‌زنان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷ ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه خطوط دوچرخه را از برنامه‌های فاز سوم این طرح اعلام کرد و گفت: «مسیرهای دسترسی مدارسی که در طرح شرکت کرده‌اند، با نصب علائم ترافیکی ایمن‌سازی می‌شود.»

کد خبر 462470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha