رمان «بازی‌گردان» نوشته تیم بولر توسط نشر ققنوس منتشر شد.

تیم بولر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، «بازی‌گردان» ترجمه‌ای است از رمان Game Changer نوشته تیم بولر نویسنده انگلیسی. تیم بولر، نویسنده کودک و نوجوان و برنده مدال کارنگی از سوی کتابخانه بریتانیا برای رمان پسر رودخانه است. 

ساندی تلگراف به بولر لقب استاد داستان‌های دلهره‌آور روانشناختی را داده است و ایندیپندنت او را صاحب صدای شخصی در ادبیات نوجوان انگلیسی می‌داند. بازی‌گردان، آخرین اثر او تا امروز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. روزنامه گاردین در معرفی این کتاب نوشته است: مایکی، قهرمان نوجوان داستان، ناچار است با ترس‌های خود رو به رو شود، از چاردیواری بیرون برود و با جهان مواجه شود، یا بمیرد. 

مایکی، دچار ترس از فضای باز است. او نوجوانی درونگرا است که بیشتر وقتش را در دنیای کتاب‌ها می‌گذراند. مگی، خواهر مایکی، دختری باهوش و سرزنده است که سعی می‌کند به برادرش برای غلبه بر ترس‌ها کمک کند. اما آنچه برای آن‌ها رخ می‌دهد، زندگی هردوشان را به هم می‌ریزد. 

گاردین درباره این رمان می‌نویسد: تصور کنید درون یک چاردیواری گرفتار شده‌اید و حتی تصور نور آفتاب و فضای بیرون هم شما را می‌ترساند. در دنیا فقط به یک نفر اعتماد دارید؛ خواهرتان. این زندگی مایکی است. مایکی سعی می‌کند به کمک خواهرش با جهان خارج مواجه شود. او در نخستین تلاش همراه خواهرش، چیزی می‌بیند که نباید ببیند و حالا یک گروه خلافکار دنبال او هستند و تا چیزی را که می‌خواهند بهشان ندهد، دست از سرش برنمی‌دارند. این بار دیگر پنهان شدن در کمد لباس‌ها با یک کتاب، چیزی را حل نمی‌کند. مایکی باید ترس‌هایش را کنار بگذارد و با دنیای بیرون بجنگد.  

رمان بازی‌گردان، توسط نشر ققنوس با ترجمه معصومه رستم‌زاد در ۲۲۹ صفحه منتشر و از امروز در کتابفروشی‌ها توزیع شده است.

کد خبر 462274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha