کامران ناطقی جزو آن دسته از افرادی به شمار می‌رود که بالا رفتن سن را دلیلی برای کم‌تحرکی نمی‌داند و عاشق ورزش است. در این مطلب گفت‌وگویی شده با این پیشکسوت پرورش اندام که در ادامه می‌خوانید.

کامران ناطقی - پيشكسوت پرورش اندام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کامران ناطقی در ۶۳ سالگی عملا با بدن ورزیده خود ثابت کرده که در هر سنی می‌توان با داشتن شیوه صحیح زندگی به بدن مطلوب دست یافت. او در زمینه مدلینگ نیز فعالیت می‌کند و اهل حاشیه نیست و معتقد است ایرانی‌ها بهترین ژن‌های دنیا را دارند. این مدل پیشکسوت در تهران به دنیا آمده و اهل منطقه نارمک است. ۱۷ سال است که به ایران بازگشته و قبل از آن در سوئد زندگی می‌کرد. در ادامه گفت‌وگو با پیشکسوت قدرتمند و موفق ایرانی را می‌خوانید.

  • تا به حال چه ورزش‌هایی انجام داده‌اید و چگونه بدن خود را این‌گونه ورزیده حفظ کرده‌اید؟

از کودکی علاقه زیادی به ورزش و ورزش کردن داشته‌ام و طی سال‌های گذشته ورزش‌هایی مثل فوتبال و والیبال انجام داده‌ام. دائما در حال ورزش هستم و به همین دلیل بدن ورزیده‌ای دارم. البته ناگفته نماند که معتقد به ورزش کردن سالم هستم و اعتقادی به داروها و مکمل‌های ورزشی مخصوصا در ایران ندارم.

  • از افتخارات کامران ناطقی بگویید.

من در ایران در مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ام. در سال ۲۰۱۶ دو مسابقه داشتم. یکی از این مسابقه‌ها ماسل‌شو بود که در دوبی برگزار شد و من به عنوان پیشکسوت به آنجا رفتم و قرار بود طلا را به من بدهند اما یک آقای ۳۰ ساله را که بالای ۱۰ کیلو اضافه وزن داشتند و پیشکسوت نبودند به عنوان نفر اول انتخاب کردند و من نفر دوم و نایب قهرمانی شدم. پس از آن در مسابقات جهانی کشور ایرلند شرکت کردم که از ۲۷ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده بودند. بالاترین سن را من داشتم که حدود ۶۰ ساله بودم. در این مسابقه جزو ۱۰ نفر برتر جهان انتخاب شدم و به عنوان پیشکسوت و فردی که بالاترین سن را داشتم مدال طلا گرفتم.

  • آیا حرفه مدلینگ برای شما شغل حساب می‌شود؟

حرفه مدلینگ یک شغل است اما من به حرفه مدلینگ به عنوان شغل در ایران نگاه نمی‌کنم. در این زمینه کم و بیش فعالیت کرده‌ام اما از بین برندهای متقاضی، آنهایی را انتخاب می‌کنم که باب میلم است. در سوئد یک یا دوبار این کار را کرده‌ام اما در حال حاضر بیشتر در ایران هستم.

  • میزان تقاضای آقایان برای حرفه مدلینگ در ایران چقدر است و نحوه برخورد با این موضوع چگونه است؟

تقاضا برای مدل شدن بسیار زیاد است اما عده کمی به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار می‌کنند. مثلا آقای فرحی در پیکو مدل، جزو افراد بسیار خوب هستند. زمانی که می‌خواستیم با این برند همکاری کنیم نزدیک به ۱۰۰ نفر متقاضی وجود داشت اما ایشان روی من انگشت گذاشت و من را انتخاب کرد و تیزرهای جدیدی در راه است.

در ایران مدل شدن کمی با غرور همراه است. کسی که مدل شده است حالت‌های خاصی به خود می‌گیرد و خود را خاص می‌پندارد. بیشتر افرادی که در ایران مدل می‌شوند در مقابل آشنایان و بستگان نگاه بالا به پایین دارند. 

  • راز جوانی شما چیست؟

عشق من ورزش، موتورسواری و ماشین‌سواری است. من مدام ورزش می‌کنم و نه اهل سیگار هستم و نه قلیان. سیگار را حتی به صورت نمایشی یا تفریحی هم مصرف نکرده‌ام و در خانه من نیز هیچ‌کس حق ندارد سیگار بکشد. اهل حاشیه نیستم و اهمیت به حرف دیگران نمی‌دهم و دوست دارم در آرامش باشم. مثلا هر کس ظاهر و موهای من را می‌بیند ممکن است نظر مثبت یا منفی دهد اما برای من اهمیت ندارم و زندگی خودم را دارم. در باشگاه سعی‌ام بر این است که به همه سلام کنم و در این کار پیشقدم باشم و برایم اهمیت ندارد که شخص جوان ۱۸ ساله است یا فرد ۵۰ ساله. در کل فکر می‌کنم راز جوانی من سالم زیستن چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی است.

  • آیا به عنوان مربی بدن‌سازی به خارج از کشور دعوت شده‌اید؟

تا به حال این اتفاق نیفتاده است. در کشور سوئد این امکان را دارم اما به انتخاب خودم در ایران مانده‌ام. البته در ایران هم کار مربیگری انجام نمی‌دهم و کسانی که زیر نظر من ورزش می‌کنند،‌ معمولا دوستان و آشنایان من هستند و به طور رایگان این کار را انجام می‌دهم.

  • الگوی شما در حرفه بدن‌سازی در ایران چه کسی است؟

من آقای هادی چوپان را که در مستر المپیا نفر سوم جهان شدند قبول دارم اما با دیدِ مربی، کس دیگری را سراغ ندارم.

  • از نظر شما چه مشکلاتی بر سر راه ورزش بدن‌سازی قرار دارد؟

ژن ما ایرانی‌ها جزو بهترین ژن‌های دنیاست. این را می‌توان از میزان موفقیت‌های جوان‌هایی که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، فهمید. در زمینه بدن‌سازی هم بدن ما بسیار مستعد است که آموزش ببیند و ورزیده شود. بنابراین مربی بدن‌سازی نباید به جوان‌ها اجازه دهد به سراغ داروها و مکمل‌ها برود اما در باشگاه‌ها دیده می‌شود که جوان ۱۹ ساله جوش‌های هورمونی زده و کبد او چرب است که همه عوارض این داروهاست. بزرگ‌ترین مشکل ناآگاهی افراد از ورزش است. ایراد اینجاست که عجله داریم زود به مقصد برسیم و شش‌ماهه بدن به حالت ایده‌آل برسد. بسیاری از مربی‌ها به همین علت به جوانان و افراد متقاضی پیشنهاد می‌کنند دارو و مکمل استفاده کنند که این کار بزرگ‌ترین مشکل و خطر است.

در ایران دارو و مکمل‌های دارویی تقلبی و هورمونی بیداد می‌کند که من اصلا آنها را قبول ندارم. من به طور صحیح به افراد آموزش می‌دهم که چطور فعالیت ورزشی سالم انجام دهند. با توجه به عواقب بد آن اصلا در این زمینه فعالیت نمی‌کنم. مکمل‌های دارویی که در سوئد مصرف می‌شود سالم است و به صورت هورمونی نیست.

  • توصیه کامران ناطقی به نوجوان‌ها و جوان‌ها چیست؟

تمام حرف من این است که جوان‌ها صبور باشند و قدم به قدم این مسیر را طی کنند. کاری نکنند که در عرض شش ماه از خود یک غول درست کنند اما پنج یا ۱۰ سال آینده هزار نوع بیماری بر آنها چیره شود. آرام‌آرام رو به جلو حرکت کنند و بعد از دو، سه سال به بدن مطلوب خود برسند و اگر دوست داشتند در مسابقات استانی و کشوری و بعد جهانی شرکت کنند. بهتر است کم‌کم رو به جلو حرکت کرد و یک شبه ره صد ساله نرفت. امیدوارم جوان‌ها به فکر خود باشند و در مسیر ورزش راه اشتباه نروند تا به سلامتی خود لطمه وارد نکنند. ما برترین ژن‌ها داریم اما بسیار عجول هستیم و این مسئله کار را خراب می‌کند. اگر کم ‌کم و قدم به قدم پیش رویم بسیار موفق خواهیم شد.

کد خبر 462202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha