رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی درباره موضوع چندهمسری که در یک هفته اخیر با انتشار پوستر کارگاهی آموزشی در این زمینه در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است، به مجموعه‌های تحت نظارت مقام معظم رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید ایشان چنین کاری را برای مقامات شاغل در آنها نمی‌دهند تقبیح کرده‌اند. 

چندهمسری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی درباره مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگزاری کارگاه‌های ترویج چندهمسری بیان کرد: بحث چندهمسری از سالیان دور وجود داشته است و گاهی به آن توجه و گاهی نیز کنار گذاشته شده است. اما این مساله موضوعی نیست که امروز اولویت جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شرع و مقدسات ما هیچ‌گاه بر چندهمسری تاکید نشده است و لزومی بر اجرای آن وجود ندارد. در قرآن کریم و در سوره نساء در آیاتی به این موضوع اشاره و در همه این آیات بر برقراری عدالت تاکید شده است. قرآن کریم تاکید دارد که اگر می‌توانید عدالت را اجرا کنید، اجازه داشتن چند همسر را دارید و در ادامه تصریح می‌کند که قطعا نمی‌توانید عدالت را در این زمینه اجرا کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قبل از اسلام نیز موضوع چندهمسری وجود داشته، اما با آمدن اسلام این موضوع محدود و صرفا اجازه داشتن ۴ همسر و آن هم به شرط توانایی برقراری عدالت بین زنان داده شد. اسلام می‌گوید از آنجا که توانایی برقراری عدالت را بین چند همسر ندارید، به سراغ آن نروید.

وی افزود: اگر ما به زندگی بزرگان دینی و انقلابی خود نیز توجه کنیم، هم رهبر معظم انقلاب و هم امام راحل بر تک‌همسری تاکید داشته‌اند و به همه افراد در مجموعه‌های زیر نظرشان تاکید کرده‌اند که چندهمسری قبیح است و نباید به آن پرداخته شود.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تاریخ گذشته ملل، زمانی که جنگ‌های خونین رخ می‌داد و در آن مردان زیادی از بین می‌رفتند، برای تقویت نسل و جلوگیری از نابودی نسل‌ها به این موضوع پرداخته می‌شد. اما در شرایط عادی طرح این مساله جایگاهی ندارد. طرح این‌گونه مسائل جز ایجاد اضطراب در زنان و ناامنی در خانواده‌ها فایده‌ای ندارد و به طور کلی این مسائل کیان خانواده را نشانه گرفته است.

مافی گفت: طرح این مساله باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و برخلاف نگاه ویژه قانون به حمایت از بانوان در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی است. حفظ کیان و آرامش خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ارکان نظام است و نباید اجازه داد طرح چنین موضوعاتی آرامش و تعادل خانواده‌ها را به هم بزند.

وی با تاکید بر این‌که وزارت کشور باید بر فعالیت چنین موسساتی نظارت داشته باشد، افزود: ما در حال تنظیم نامه‌ای خطاب به وزیر کشور هستیم که با نظارت بر فعالیت چنین موسساتی مانع به هم خوردن آرامش و کیان خانواده‌ها شود. موسسات غیردولتی زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند و وزیر کشور باید بر فعالیت آنها نظارت و دقت بیشتری اعمال کند.

کد خبر 462185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha