سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

محمدجواد پاینده: مدیرعامل پرسپولیس با اعلام اینکه تساوی مقابل پاس‌همدان به منزله باخت است، خواستار پاسخگویی کادر فنی نسبت به نتایج تیم شد.

رقابت نزدیک مدعیان برخلاف همیشه ناشی از قدرت نیست، حاصل بی‌ثباتی و فرازونشیب تیم‌هایی است که انگار هیچ‌کدام چهره قهرمان به خود نمی‌گیرند و اگر می‌گیرند، چه زود از دست می‌دهند.

 پرسپولیس، سپاهان، صبا، استقلال و حتی ابومسلم صاحب شانس‌های قهرمانی هستند، در حالی که هر کدام تنها در مقطعی از این فصل چهره قهرمان داشته‌اند. فراز و فرود تند مدعیان موجب نزدیکی امتیازات در بالای جدول شده، هرچند برای پرسپولیس ماجرای کسر 6 امتیاز سرنوشت‌ساز بوده است.

روز یکشنبه فرصت برای فرار بزرگ مهیا بود و پرسپولیس می‌توانست با کسب 3 امتیاز خانگی در مقابل 50هزار هوادار به قهرمانی نزدیک‌تر شود، ‌در شرایطی که توقف مدعیان هم شانس خوبی در اختیار تیم قطبی قرار داده بود، پرسپولیس اما بیمار به نظر می‌رسد.

 همه چیز از کسر 6 امتیاز آغاز شد تا موقعیت تیم نخست جدول به خطر بیفتد و پرسپولیس تا جایگاه سوم در جدول سقوط کند اما پیروزی شیرین در بازی با مقاومت، حاصلش بازگشت به صدر بود و حالا افت آشکار پرسپولیس در هفته‌های اخیر باز هم جایگاه این تیم را در صدر با خطر مواجه کرده است.

در این فصل نسبت به سبک بازی پرسپولیس انتقادات زیادی مطرح شد اما با توجه به تداوم موفقیت‌ها، تا اواخر نیم‌فصل اول، این انتقادات پنهان مانده بود. شکست‌ناپذیری صدرنشین در جام‌حذفی به پایان رسید مقابل همین تیم پاس که در همدان پرسپولیس شکست‌ناپذیر را با 3 گل در هم کوبید.

پس از آن سپاهان اولین شکست صدرنشین در لیگ را رقم زد. تیم سرخپوش مقابل پگاه و راه‌آهن هم مغلوب شد تا چهره متفاوتی نسبت به روزهای طلایی نیم‌فصل نخست پیدا کند و حالا برخلاف نیم‌فصل اول پیش‌بینی چهره قهرمان در چنین شرایطی آسان به نظر نمی‌رسد. با این وجود قطبی همچنان با اطمینان از قهرمانی می‌گوید.

او بعد از بازی با پاس هم بر ادعای پیشین خود تاکید کرد. از نظر قطبی پرسپولیس با کسب 20 امتیاز دیگر می‌تواند قهرمان لیگ شود و به این هدف دست خواهد یافت.نمایش مقابل پاس اما قابل توجیه به نظر نمی‌رسد.

 پرسپولیس در خانه از فشار آوردن و ایجاد موقعیت‌های خطرناک روی دروازه حریف ناتوان بود. برخی از کارشناسان مشکل پرسپولیس را نبود تنوع تاکتیکی در این تیم می‌دانند اما سرمربی این موضوع را تکذیب می‌کند: «ما از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم. اینطور نیست که فقط با یک سیستم کار کنیم. در بعضی از بازی‌ها 7-8 بار تغییر آرایش داده‌ایم اما کسی متوجه این موضوع نیست. من فکر نمی کنم مشکل تیم ما این مسئله باشد.»

3 بازی اخیر نقاط ضعف را پررنگ‌تر جلوه داده است. شکست خانگی مقابل راه‌آهن و یک نمایش پر انتقاد، پس از آن پیروزی خارج از خانه مقابل مقاومت در روزی که قطبی هم به نمایش نامطلوب تیمش اعتراف کرد و گفت:‌ «قبول دارم ما خوب بازی نکردیم و تیم مقاومت فرصت‌های زیادی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند اما ما موقعیت‌های خودمان را تبدیل به گل کردیم.»

در بازی با پاس اما چنین توجیهاتی وجود نداشت. قطبی در خصوص این بازی گفت: «فکر می‌کنم حریف روزنه‌های دفاعی ما را در نیمه اول شناسایی کرد و ما در نیمه دوم به فکر بستن راه‌ها بودیم اما باید برای جبران نتیجه تلاش می‌کردیم که این موضوع کار را سخت کرد و 2 امتیاز حساس از دست رفت.»افت آشکار پرسپولیس اما واکنش مدیرعامل باشگاه را نیز در پی داشته است.

 کاشانی در این خصوص به مهر گفت: «این تساوی به منزله باخت است و بهترین فرصت برای زیاد کردن فاصله با رقبا را از دست دادیم. به هیچ عنوان از بازی تیم پرسپولیس راضی نیستم. کادر فنی باید با تشکیل جلسه و بررسی عملکرد تیم، گزارشی را از علل این ناکامی ارائه دهد. به نظر می‎رسد با مجموع شرایط و امکاناتی که امسال مهیاست باید نتایج بهتری می‎گرفتیم.»

این نخستین واکنش منفی حبیب کاشانی نسبت به نتایج پرسپولیس است هرچند مدیرعامل باشگاه همچنان از اعضای کادر فنی حمایت کرده و حتی نمایش تیم سرخپوش در نیمه دوم را قابل قبول دانسته است: «تیمی که می‎تواند در نیمه دوم اینطور خوب بازی کند، حتماً پتانسیل ارائه چنین نمایشی را در نیمه نخست نیز دارد، بنابراین باید عملکرد فنی و دیگر مسائل را بررسی و به چرایی چنین عملکردی در نیمه‎های نخست پرسپولیس پی برد.»

درخواست مدیرعامل باشگاه در خصوص تشکیل جلسه و اعلام گزارش صبح روز دوشنبه اجابت شد و پرسپولیسی‌ها پیش از آغاز تمرین 130 دقیقه در جلسه ویژه کادر فنی حاضر شدند. آنالیز بازی با پاس بخشی از این جلسه طولانی بود. قطبی اما علاوه بر نکات فنی از بازیکنانش خواست که به روزهای خوب خودشان بازگردند و شرایط حساس جدول را درک کنند.ادامه رقابت‌های لیگ اما پرسپولیس را در شرایط سخت‌تری قرار می‌دهد.

بازی سخت تیم قطبی از راه می‌رسد. دیدار با ذوب‌آهن در اصفهان، ‌دربی همیشه حساس پایتخت که با توجه به تحول استقلال نسبت به نیم‌فصل نخست دشوارتر خواهد بود، بازی با صباباتری و سپاهان که 2 مدعی جدی قهرمانی محسوب می‌شوند.

این بازی‌های سخت، قطبی و پرسپولیس را نگران می‌کند. سرمربی اما به آینده و خصوصاً تعطیلات پیش‌رو خوش‌بین است: «فرصت خوبی است که بیشتر تمرین کنیم و نقاط ضعف را برطرف سازیم. تیم در این تعطیلات شرایط بهتری پیدا می‌کند و به فرم مطلوب خود بازمی‌گردد.»

کد خبر 46209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز