مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

عضو کمیته علمی نوزدهمین کنگره بین المللی گوارش و کبد گفت: سرطان روده بزرگ در ایران در حال افزایش است.

سرطان روده بزرگ

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا دلاوری  در حاشیه نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران کم‌خونی، خونریزی در ادرار و مدفوع و تغییر اجابت مزاج را از علائم خطر سرطان روده بزرگ برشمرد و گفت:‌ به طور مثال اگر میزان دفعات اجابت مزاج تغییر یا اسهال مدت دار بروز کرد، می تواند از علائم سرطان روده بزرگ یا همان سرطان کولون باشد.

 او افزود: همچنین در دوران یائسگی، میزان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: افراد با دیدن این علائم خطر باید به احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ شک کنند. علاوه بر این کاهش وزن و کاهش اشتها از دیگر علائم سرطان روده بزرگ است.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد اظهار داشت: پولیپ‌های کولون (بافت‌های اضافه های روده بزرگ ناشی از بیماری) سال‌ها طول می‌کشد تا بدخیم شود بنابراین فرصت است تا با برداشتن آنها از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری شود.

دلاوری افزود: خون مخفی در مدفوع نیز از نشانه‌های سرطان روده بزرگ است که امیدواریم غربالگری سرطان روده بزرگ از این طریق گسترده‌تر شود.

وی ادامه داد: سرطان روده بزرگ در حال افزایش است و معمولا در سنین بالای ۵۰ سال دیده می شود اما ممکن است به دلایل ارثی در سنین پایین‌تر نیز مشاهده شود.

کد خبر 461936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha