فاطمه عسگری‌نیا ‌ـ خبرنگار: جایزه بخش معماری و شهرسازی میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری در چهارمین جشنواره بین‌المللی «خشت طلایی» تهران به شهرداری منطقه ۱۱ رسید.

شهردار حناچی

 مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با همشهری محله در این‌باره گفت: «چهارمین دوره جایزه بین‌المللی خشت طلایی با ارائه ۵۰۰ پروژه شهری داخلی و بین‌المللی برگزار شد که شهرداری منطقه ۱۱ با توجه به عملکرد موفق خود در احیای ۱۰ خانه تاریخی محدوده حصار ناصری و راه‌اندازی موزه‌های «ثبت احوال»، «جنگ» و «دخانیات» مقام نخست این جشنواره را کسب کرد.»

به گفته «علی اسماعیل‌زاده»، بخش قابل توجهی از بافت تاریخی تهران قدیم در منطقه ۱۱ وجود دارد که متأسفانه در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. بنابراین با تغییر رویکرد جدید شهرداری و احیای این بناهای ارزشمند، علاوه بر حراست از هویت شهر، زمینه کسب و کارهای جدید نیز فراهم شده است.

احیای خانه عطایی، عمارت فاموری، عمارت درالتاج، هتل بوتیک حنا و خانه مینایی از جمله خانه‌های قدیمی احیا شده در منطقه‌اند که امروز هریک از آنها به یک مجموعه فرهنگی و هنری تبدیل شده است.

او ضمن تقدیر از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه احیای خانه‌های قدیمی منطقه و دستگاه‌های اجرایی، ثبت احوال کشور، ارتش و شرکت دخانیات در بازگشایی موزه‌های تاریخی خود گفت: «احیای بافت تاریخی منطقه ۱۱ همچنان ادامه دارد و احیای عکاسی «تابان» و سردر «بازارچه شاهپور» در اولویت‌کاری شهرداری منطقه قرار دارد.»

کد خبر 461819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha