همشهری آنلاین: وکیل مدافع علیرضا زیباحالت منفرد از صدور حکم ۲۰ سال حبس و رد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای موکل خود موسوم به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی خبر داد.

عليرضا زيباحالت منفرد

رضا جعفری درباره پرونده زیباحالت منفرد به خبرگزاری تسنیم گفت: این پرونده با اعتراض وی به حکم صادره برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است. زیباحالت منفرد جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی است که از ایران گریخته بود و با همکاری پلیس بین‌الملل دستگیر و به ایران بازگردانده شد.

۲۶ دی ۹۵ اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه از دستگیری و استرداد یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی خبر داد. درخواست استرداد متهم ابتدا به مالزی ارسال و او آنجا دستگیر شد اما استردادش ناکام ماند. تا اینکه در کشوری دیگر شناسایی و دستگیر شد. علیرضا زیباحالت منفرد جعبه سیاه یا شاه‌کلید پرونده نفتی و رمز نجات بابک زنجانی است.

چند ملک و آپارتمان، یک دستگاه بنز S۵۰۰ و یک تخته فرش یک میلیارد تومانی از جمله دارایی‌های این متهم بود که توقیف شد. پس از گذشت نزدیک به دو سال از دستگیری و بازداشت زیباحالت منفرد، ۱۹ آبان ۹۷ کیفرخواست او به دادگاه رسید.

کد خبر 461316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha