رئیس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی کشور از تخلف یک کارشناس در تعیین قیمت یک زمین در پرونده بابک زنجانی و دستمزد میلیون یورویی وی خبر داد.

طهماسب مظاهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طهماسب مظاهری رئیس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی کشور گفت: آقای محسنی اژه‌ای مکررا درباره کارشناسی متعدد زمینی در پرونده بابک زنجانی صحبت کرده بود. باید بگویم در وهله اول، امر کارشناسی را به این کارشناس ارائه داده بودند که او یک صفحه گزارش نوشته و گفته بود زمین ۸ هزار میلیارد تومان می‌ارزد و آنچه به عنوان دستمزد بیش از حد گرفته بود، چندین میلیون یورو پول نقد بود. 

وی ادامه داد: این کارشناس عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری نبود و الان هم به دلیل گزارش غیرواقعی و حق‌الزحمه بیش از حدی که دریافت کرده بود، به زندان محکوم شده است. 

مظاهری بیان کرد: پس از آن، پرونده به هیات ۳‌نفره کارشناسان کانون کارشناسان رسمی و نهایتا هیات ۵نفره کارشناسان کانون ارجاع داده شد. آنها قیمت زمین را ۷۲۰ میلیارد تومان برآورد کردند که گزارش آن به معاون اول قوه قضائیه ارائه شد.

رئیس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی کشور با بیان این‌که محاکم و مراجع هم از کانون کارشناسان رسمی هم از کارشناسان مرکز امور مشاوران قوه قضائیه (ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه) استفاده می‌کنند، گفت: کانون‌ها در اجرای وظایف قانونی خود مستقلند ولی شورای ‌عالی صلاحیت‌ها، اختیارات و وظایفی دارد که آن را در مرتبه بالاتر قرار می‌دهد. مطابق قانون، تصمیمات قانونی شورای ‌عالی برای کلیه کانون‌های کشور لازم‌الاجراست.

کد خبر 464744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha