همشهری آنلاین: شاخص کیفیت هوای تهران در هشتمین روز آبان ۱۳۹۸ با قرار گرفتن بر روی عدد ۹۴ در شرایط سالم قرار دارد. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۵ قرار داشت.

هواي سالم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، نتایج پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبح روز چهارشنبه ۸ آبان ۹۸ در اکثر مناطق پایتخت شرایط نامطلوب برقرار خواهد بود که عمدتاً ناشی از افزایش تردد خودروها و کاهش سرعت باد همراه با آسمان نیمه ابری در نخستین ساعات روز است.

در طی روز نیز با افزایش میزان ناپایداری جوی، افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر همراه با رگبار پراکنده، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده که برقراری شرایط سالم در اکثر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

وزش باد تا ساعات پایانی چهارشنبه ادامه خواهد داشت که به تبع آن اکثر مناطق در شرایط مطلوب به سرخواهند برد، هر چند در برخی مناطق پرتردد احتمال برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

این شرایط جوی تا صبح روز پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که از غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل کاسته شود. همچنین با کاهش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر و کاهش ابرناکی، پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد بود. بنابراین با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت پنجشنبه و افزایش حجم ترافیک، تجمع ذرات معلق و کاهش موقتی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 460874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha