یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر سوریه در عربستان سعودی از سفر هیئتی از این کشور به عربستان سعودی جهت دعوت از ریاض برای شرکت در نشست سران عرب در دمشق خبر داد.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد نظام الدین، سفیر سوریه در عربستان سعودی گفت هیئت سوری در جریان این سفر پیام دعوت بشار اشد رئیس جمهور سوریه را به سعود‌الفیصل وزیر امور خارجه عربستان تسلیم می‌کند.

وی افزود: این هیئت متشکل از بسام الصباغ، مدیر دفاتر ویژه وزارت امور خارجه سوریه، یکشنبه شب (18 اسفند) وارد عربستان سعودی شد.

وی گفت این هیئت با سعودالفیصل دیدار خواهد تا دعوتنامه‌ای را برای حضور ریاض در اجلاس سران اتحادیه عرب در دمشق تقدیم وزیر امور خارجه عربستان نماید.

کنفرانس سران اتحادیه عرب 29 و 30 مارس آتی (نهم و دهم فروردین) در دمشق پایتخت سوریه برگزار می‌شود.

یک مقام رسمی سعودی هفته پیش به خبرگزاری فرانسه گفته بود عربستان اساسا در اجلاس دمشق حضور می یابد. این منبع در عین حال به سطح حضور در این نشست اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر یک مقام کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد، عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس دعوت از لبنان برای حضور در این اجلاس را شرط حضور در دمشق دانسته‌اند.

این در حالی است که ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه روز چهارشنبه تاکید کرد، کشورش از لبنان برای حضور در این اجلاس دعوت خواهد کرد.

کد خبر 46057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز