یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: امروز، قطبی هم می‌خواهد از بگوویچ انتقام شکست در جام‌حذفی را بگیرد و هم طعنه‌ای به انتخاب نشدنش برای تیم‌ملی بزند.

پاس، نقطه پایان شکست‌ناپذیری پرسپولیس بود. سرخ‌ها در همدان و در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با نتیجه 3 بر صفر شکست خوردند. وینگو که تیمش در دور رفت لیگ‌برتر به پرسپولیس باخته بود، در جام حذفی با تحمیل اولین شکست به سرخ‌پوشان پایتخت آنها را با بحران سختی روبه‌رو کرد، تا جایی که حاشیه‌های درونی این تیم نیز درست پس از باخت به پاس همدان، بیش از پیش نمایان شد. بازی امروز در همین شرایط برگزار می‌شود.

چه پرسپولیس در بازی رفت لیگ، تنها 3 امتیاز از پاس گرفته است و البته تیم وینگو در رقابت‌های حذفی دست پرسپولیس را از رسیدن به جام کوتاه کرد، موضوعی که مدیرعامل باشگاه پاس همدان اصرار دارد در مورد آن نباید دست به بزرگنمایی زد. اولیایی اعتقاد دارد: «فکر کردن به بازی‌های گذشته بیشتر به غافلگیری می‌انجامد تا اعتماد به نفس.»

پرسپولیس امروز در حالی به مصاف پاس همدان می‌رود که افشین قطبی شاید تصور دیگری از ادامه حضورش در فوتبال ایران داشت. در واقع تصور افشین قطبی این بود که امروز دیگر سرمربی پرسپولیس نیست و در تیم‌ملی به کار خود ادامه خواهد داد اما اتفاقات به دلخواه او پیش نرفت.

بازی با پاس برای قطبی در حالی حکم آغاز دیگری را دارد که رویای رسیدن به تیم‌ملی برای او از دست رفته است. قطبی روزهای سختی را تجربه کرده. امروز، پاس همدان آزمون سخت سرمربی پرسپولیس پس از پایان رویای بزرگ به حساب می‌آید. آزمونی که مرد اول سرخ‌ها در آن اجازه خطاکردن ندارد.

به خصوص اینکه با کسر 6 امتیاز از پرسپولیس و نزدیک شدن دیگر مدعیان کسب عنوان قهرمانی هیچ تضمینی برای تداوم صدرنشینی وجود ندارد. آیا سرمربی پرسپولیسی می‌تواند فاصله میان نفر اول بودن در یک باشگاه با سرمربیگری در تیم‌ملی را فراموش کند؟ قطبی این روزها سعی دارد چهره امیدواری از خود نشان دهد.

این در حالی است که دوستان نزدیک به سرمربی پرسپولیس می‌گویند: «او همچنان در شوک نرسیدن به تیم‌ملی قراردارد.»

افشین قطبی در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به موضوع بحث‌برانگیز سرمربیگری‌اش تصریح کرده است: «دیگر هیچ وقت به تیم‌ملی فکر نمی‌کنم.»

وی همچنین علی دایی را چهره‌ای لایق برای این سمت عنوان و تأکید کرده است: «با دایی مشکلی ندارم. برخوردی که با من شد، دلخورم کرده است.»

پرسپولیس برابر پاس، از این حیث دیدار خاصی به نظر می‌رسد که دیگر خبری از رکوردهای افشین قطبی نیست؛ نه از شکست‌ناپذیری در ورزشگاه آزادی خبری هست و نه از صدرنشینی مطلق پرسپولیس. قبل تر این اکبر میثاقیان بود که قطبی را در آزادی شکست داد، هرچند سرخ‌ها پس از برد پراهمیت هفته گذشته‌شان در شیراز دوباره صدرنشین شدند.

وینگو: پرسپولیس را شکست می‌دهیم

 سرمربی پاس همدان به دنبال تجدید خاطره شکست پرسپولیس است، اتفاقی که در آزادی بسیار سخت رخ می‌دهد. وینگو تأکید می‌کند: «ما آماده‌ایم. از پرسپولیس شناخت خوبی دارم و می‌توانیم این تیم را در آزادی شکست دهیم.»

وینگو که به خوبی از روحیه انتقام‌جویی پرسپولیس در دیدار امروز با خبر است، بازی برابر سرخ‌ها را آسان نمی‌داند. وی می‌گوید: «آنها می‌خواهند از ما انتقام بگیرند اما اجازه نمی‌دهیم.»

قطبی: فقط به پرسپولیس فکر می‌کنم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید: «به قهرمانی تیمم فکر می‌کنم، همین.» قطبی ادامه می‌دهد: «خاطره شکست برابر پاس و حذف از جام‌حذفی را از اذهان پاک می‌کنم.»وی ضمن خطرناک خواندن رقبایی چون سپاهان، صباباتری، استقلال تهران و استقلال اهواز تأکید می‌کند: «آنها به ما نزدیک شده‌اند اما تیم من برای رسیدن به جام فقط 21 امتیاز دیگر می‌خواهد.»

غایبان 2 تیم

بازگشت «ماته» امیدهای قطبی برای بردن دیدار هفته بیست‌وچهارم را بیشتر کرده است. شیث رضایی اما به دلیل اقدام عجیب خود در پرواز تهران-شیراز تا اطلاع ثانوی از سوی کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. جعفرپور و غفوری نیز غایبان پاس همدان محسوب می‌شوند.

مدیرفنی پاس همدان درباره بازی امروز می‌گوید: «بازی سختی را مقابل پرسپولیس پیش‌رو داریم. پرسپولیس یکی از تیم‌های مطرح لیگ است که با حمایت تماشاگرانش به دیدار پاس همدان خواهد آمد، اینها نشان می‌دهد که کار ما در بازی با این تیم آسان نیست.»

 پورحیدری ادامه می‌دهد: «فاصله امتیازات تیم‌های صدرجدولی بسیار به هم نزدیک است و همین مسئله حساسیت و اهمیت کسب امتیاز در صدر جدول را بیشتر کرده است. در حال حاضر پرسپولیسی‌ها نگاه ویژه‌ای به بازی مقابل پاس دارند و با هدف افزایش اختلاف امتیازات خود با تیم‌های مدعی بالای جدول قطعاً در این بازی به دنبال یک برد خانگی هستند.»

پیروزی در دیدار امروز، پرسپولیس را برای حفظ صدرنشینی در حاشیه امنیت قرار خواهد داد. این در حالی است که تیم یازدهم جدول نیز برای صعود به میانه جدول لیگ انگیزه بالایی برای کسب این 3 امتیاز دیدار خارج از خانه دارد. با این همه قطبی قبل از روبه‌رو شدن با پاس همدان باید رویای فروخورده‌اش را به دست فراموشی بسپارد.

 در دیگر دیدار از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر مس‌کرمان در کرمانشاه به مصاف شیرین فراز می‌رود.

کد خبر 46008

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز