همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با اشاره به نصب سامانه تخمین خسارت زلزله در ۱۳۰ نقطه تهران، گفت: این سامانه کمک خواهد کرد که در زمان وقوع زلزله بتوانیم با ارگان‌های مختلف ارتباطات لازم را برقرار کنیم.

زلزله شرق تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران، گفت: زلزله محتمل‌ترین خطری است که تهران را همواره تهدید می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل سامانه تخمین سریع خسارات و تلفات زلزله تهران تعبیه شده تا تعدادی سنسور در داخل شهر و حاشیه شهر تهران نصب شود.

کرمی تاکید کرد: این سنسورها قبل از وقوع زلزله برخی نکات را هشدار خواهند داد. این سامانه هشدار سریع زلزله پس از فعال‌سازی، یکسری اطلاعات را به ما خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با بیان این مطلب که با کمک شهرداری تهران و مخابرات در ۱۳۰ نقطه تهران دکل‌هایی نصب خواهند شد، اضافه کرد: این سامانه کمک خواهد کرد که در زمان وقوع زلزله بتوانیم با ارگان‌های مختلف ارتباطات لازم را برقرار کنیم.

کرمی با تاکید بر این که قرار است تا سال آینده این دکل‌ها در اطراف تهران نصب شود، گفت: با راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار سیلاب در شهر تهران مقرر شد تا در زمان بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل و وقوع سیلاب در دامنه رودخانه‌ها و ارتفاعات، هشدارهای قبل از وقوع حادثه توسط این سامانه دریافت شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش برای لحظات بحرانی، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ۱۶ هزار و ۸۸۰ مدیر مدرسه به ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، آموزش مقدماتی در خصوص مدیریت بحران داده شده است.

کرمی محمدی اضافه کرد: ۱۲۰ پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران داریم و ۲۲ پایگاه دارای امکانات و مجهز هستند و ۴ پایگاه برای استفاده استان‌های معین تهران تعبیه شده تا در زمان بحران از این پایگاه‌ها استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران افزود: تعدادی از پایگاه‌ها برای کاربری ورزشی در حال استفاده هستند و در حال رایزنی هستیم تا این پایگاه‌ها به کاربری بحران بازگردند، ضمن اینکه ۹ پایگاه هم در دست ساخت‌وساز هستند.

کد خبر 459723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha