یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

مهین قاسمخانی-خبرنگار: ۳۶ پروژه عمرانی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهسازی محیطی در مناطق جنوب شهر اجرا می‌شود.

پروژه عمرانی

«کیوان خلیجی» معاون هماهنگ‌کننده امور مناطق سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: «یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها ساخت «مرکز محله» در محله بلورسازی منطقه ۱۷ است که بیشترین کاربری آن ورزشی و درمانی خواهد بود.»

خلیجی گفت: «تلاش می‌کنیم بخش ورزشی مرکز محله تا دهه‌فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.»

او با بیان اینکه هدف بیشتر این پروژه‌ها انسان محور کردن محیط‌ها و معابر شهری است گفت: «بیشتر پروژه‌ها با هدف بهبود کیفیت محیط محله‌ها در دستور کار قرار گرفته است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به ایجاد «پاتوق رها» در منطقه ۱۹، بهسازی و پیاده‌راه‌سازی ۴۵ متری بهار در منطقه ۱۸، ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه شهیدچراغی منطقه ۱۷، ایجاد فضای سبز و مجموعه خدماتی در اطراف زیرگذر ضربعلی‌زاده و میدان دوم خزانه بخارایی در منطقه ۱۶ اشاره کرد.»

معاون هماهنگ‌کننده امور مناطق سازمان نوسازی شهرتهران گفت: «طی ۲ تا ۳ ماه آینده عملیات عمرانی ساخت یک مجموعه بزرگ ورزشی و خدماتی را در منطقه ۱۸ تهران آغاز می‌کنیم. این مجموعه در زمینی به مساحت یک هکتار در میدان الغدیر، خیابان زندیه ساخته می‌شود.»

خلیجی با اشاره به مشکل آب‌های سطحی در مناطق جنوبی شهر گفت: «تعداد قابل ملاحظه‌ای از پروژه‌های در دست اجرا مربوط به ساماندهی آب‌های سطحی است. به‌عنوان مثال برخی از نهرها باید سرپوشیده شود و برخی هم به دلیل شیب کم، همواره بوی بدی از آنها متصاعد می‌شود و باید بهسازی شود. به‌طور کلی سالانه در هر منطقه بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان بودجه صرف اجرای پروژه‌هایی در حوزه ساماندهی آب‌های سطحی می‌شود.»

کد خبر 459572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha