۱۰ خط اتوبوسرانی در منطقه ۲۱ فعال است که مسافران را از محله‌های مختلف به مقصدهایی چون میدان آزادی و فلکه دوم صادقیه جابه‌جا می‌کنند.

اتوبوس

مقصدهای‌ فرامنطقه‌ای اتوبوس‌ها به مناطق همسایه و همجوار یعنی ۵، ۹ و ۲۲ محدود می‌شود و هیچ خط اتوبوسرانی برای‌ تردد به مرکز شهر راه‌اندازی نشده است، برای همین شهروندان از مسئولان حمل‌ونقل منطقه درخواست دارند برای‌ تردد آسان‌تر مردم حداقل یک خط تا میدان انقلاب راه‌اندازی کنند تا به جای سوار و پیاده شدن از چند اتوبوس، با یک خط مستقیم به مرکز شهر برسند.

«حسن تیموری» رئیس اتوبوسرانی منطقه در این‌باره می‌گوید: «با توجه به اینکه در مسیر میدان آزادی به میدان انقلاب، خط بی. آر. تی وجود دارد، امکان برقراری مسیری که مسافران را از منطقه به مرکز شهر منتقل کند وجود ندارد و این کار نشدنی است.»

تیموری با تأکید روی این موضوع که وظیفه اتوبوسرانی منطقه، رساندن شهروندان به ایستگاه‌های مترو و بی. آر. تی است تا از آنجا به مقصد نهایی خودشان بروند، می‌گوید: «اتوبوسرانی منطقه مسافران را به پایانه اتوبوس‌های بی. آر. تی در میدان آزادی و همچنین ایستگاه‌های مترو صادقیه، چیتگر، ورد آورد و ایران‌خودرو جابه‌جا می‌کنند و شهروندان می‌توانند از آنجا بدون معطلی در ترافیک و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظر در هر کجای شهر برسانند. نکته دیگری که وجود دارد، باتوجه به ترافیک خیابان آزادی به میدان انقلاب و طولانی شدن سفر، پیش‌بینی می‌شود که استقبال شهروندان منطقه از خط میدان انقلاب بسیار کم باشد. تنها راه برقراری خط مستقیم از منطقه به مرکز شهر، امتداد بی. آر. تی از میدان آزادی به وردآورد همچنان در دست بررسی و مطالعه است.»

کد خبر 459690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha