میترا تیموری- خبرنگار: با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بهره‌برداری از خانه «مینایی» به‌عنوان روایتخانه خیابان ولی‌عصر(عج)، در منطقه ۱۱ همزمان با هفته تهران آغاز شد.

خانه مینایی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با تأکید بر ضرورت حفظ بناهای ارزشمند تاریخی در تهران گفت: «هر چند نگهداری و احیای بناهای تاریخی ارزشمند تهران در شرایط کنونی اقتصادی ‌کاری سخت است اما با توجه به روایت تاریخ و فرهنگ ایران در این بناها باید بکوشیم ضمن حفظ حراست از آنها از این بناها در مسیر تقویت بنیه فرهنگی و اجتماعی جامعه بهره‌ببریم.»

«محسن هاشمی رفسنجانی» در ادامه با اشاره به خانه مینایی و واقع شدن آن در خیابان ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: «باید از این ظرفیت به‌عنوان پژوهشکده خیابان ولی‌عصر(عج) استفاده و موضوعات پژوهشی تهران را در آن دنبال کرد. به‌عنوان مثال می‌توانیم در این پژوهشکده طرح اجرای «تراموا» در سراسر خیابان را با دقت بررسی کنیم تا از هدررفت سرمایه‌های پایتخت در صورتی که به صلاح شهر نباشد، جلوگیری کنیم.»

خانه مینایی یادگاری از دوران «ناصری» بالاتر از میدان منیریه واقع شده است و حدود ۵۰۰‌متر وسعت دارد. عمر سند ملک به سال ۱۳۱۳ می‌رسد و در سال ۱۳۸۶ ثبت آثار ملی ایران شده است. این خانه از سوی شهرداری از ورثه خریداری و به همت سازمان زیباسازی مورد مرمت قرار گرفته است. خانه مینایی پس از مرمت به موزه «خانه ولی‌عصر» (عج) یا همان «روایتخانه» ولی‌عصر(عج) تبدیل شده است.

کد خبر 458231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha