گروه ورزشی: در تورنمنت کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا در زومباتلی مجارستان، حمید باوفا فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم ایران با قبول شکست 7 بر 2 مقابل داوور استفانک صربستانی صاحب مدال نقره شد.

باوفا در نیمه‌نهایی از سد محمدرضا قضایی گذشته بود. در آن دیدار باوفا 6 بر صفر و 2 بر 2 به پیروزی رسید. البته پس از آن مسابقه، قضایی دیسکالیفه شده است که دلیل آن مشخص نیست. همچنین در وزن 120 کیلوگرم، بشیر باباجانزاده با 4 پیروزی و یک شکست به مدال برنز رسید.

باباجانزاده در دور دوم در 3 تایم 5 بر 3 مقابل درمیل بایرس، قهرمان سال 2002 جهان از آمریکا شکست خورد اما با 3 پیروزی متوالی پس از آن به مدال برنز دست یافت. باباجانزاده در مسابقه رده‌بندی 8 بر یک چوگوشویلی از بلاروس را شکست داد.

در سایر اوزان در 74 کیلوگرم، فرشاد علیزاده پس از پیروزی 7 بر صفر مقابل پیتر باشی مجاری، در 3 تایم برابر شرف تفنگ از ترکیه مغلوب و حذف شد. علیزاده تایم اول را 3 بر صفر برد اما 2 تایم بعدی را 2 بر یک واگذار کرد. در وزن 84 کیلوگرم نیز داود عابدین‌زاده در همان دور اول 7 بر 3 برابر آندره ساموخین از قزاقستان مغلوب و حذف شد.

 دفاع از عنوان سومی در جام‌جهانی

 عبدالکریم کاکاحاجی، یکی از مربیان تیم‌ملی با دفاع از عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی مجارستان نتایج این تیم را قابل دفاع دانست.

 این مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در مورد سومی تیم‌ملی در جام جهانی تاکید کرد: «تیم ملی با ترکیبی به جام‌جهانی رفت که در برخی اوزان حتی نفرات دوم را هم نداشتیم و در واقع نفراتی اعزام شدند که روادیدشان درست شده بود. با توجه به این مسئله، کشتی‌گیران خیلی خوب مبارزه کردند.

 این موضوع نشان داد که کشتی فرنگی ایران واقعا پیشرفت کرده و چند سال روی آن کار شده است. حتی نفرات دوم و سوم ایران هم می‌توانند در مسابقات بین‌المللی، کشتی‌های خوبی بگیرند. این موضوع به زحمت تمام مربیان برمی‌گردد و نمی‌گویم که تنها ما کار کرده‌ایم.»

وی در مورد حضور طالب نعمت‌پور در جام‌جهانی گفت: «نعمت‌پور پس از جام یادگار امام(ره) به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن تمرین نداشت و حتی تقاضا کرد که اعزام نشود اما چون روادید کشتی‌گیر دیگری در 84 کیلو درست نشد، وی در جام‌جهانی شرکت کرد که عملکرد قابل‌قبولی نیز داشت. وی توانست نایب‌قهرمان جهان از آمریکا را شکست دهد.»

کاکاحاجی به حمایت از تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد و افزود: «باید دیدگاه نسبت به کشتی فرنگی مثبت و کادرفنی از سوی رسانه‌ها حمایت شود. اگر این چنین شود می‌توانیم اتفاقاتی را در المپیک رقم بزنیم که در تاریخ کشتی فرنگی بی‌سابقه باشد.»

مربی تیم‌ملی در مورد انتخاب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «تیم هنوز مشخص نشده اما آماده‌ترین‌ها به آسیایی می‌روند. در 74 کیلوگرم نیز بین علیزاده، محمدی، عبداللهی و غفارزاده مسابقه انتخابی دوره‌ای برگزار می‌شود. البته نمی‌دانم مجتبی باباجانزاده توانسته نظر کادرفنی را در مجارستان جلب کند یا نه.»

 ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در پایان در مورد دعوت نشدن سامان طهماسبی به اردوی تیم‌ملی گفت: «طهماسبی پس از مسابقات جهانی باید ریکاوری می‌کرد که به گفته مربی‌اش تمرینات سنگینی داشته و مصدوم شده است.

 توقع از ورزشکاری که در اختیار تیم‌ملی است،‌ این است که حرفه‌ای عمل کند و مواظب خودش باشد. کادرفنی خیلی از وی حمایت کرده اما کشتی‌گیر هم باید برای درمان خود اقدام کند و مراقب باشد. در حال حاضر او به اردو دعوت نشده تا کمی فرصت داشته باشد تا بهبود یابد. فکر نمی‌کنم که از سوی کادرفنی نیز اعتراضی به حضور او در اردوی تیم‌ملی صورت بگیرد.»

کد خبر 45661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز