یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

محمود مولایی: دو مدال در روز اول مسابقات. این آمار ملی‌پوشان کشتی فرنگی است در روز اول تورنمنت کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان. ابتدا حمید باوفا روی تشک رفت.

کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم تیم ملی البته در فینال نتوانست موفق شود و به مدال نقره دست یافت. او در فینال جلوی داوور استفانک کشتی‌گیر صربستانی قرار گرفت و با قبول شکست در این مسابقه به نمایش قابل قبول خود در این مسابقات پایان داد. باوفا در این تورنمنت خوش درخشید.

باوفا در نیمه‌نهایی از سد محمدرضا قضایی گذشته بود. در آن دیدار باوفا شش بر صفر و دو بر دو به پیروزی رسیده بود. البته پس از آن مسابقه قضایی دیسکالیفه شده است که دلیل آن نامشخص است.

با این وجود، باوفا بهترین کشتی‌گیر ایران در روز اول بود و بعد از او باباجان‌زاده قرار داشت. این کشتی‌گیر وزن 120 کیلوگرم هم در این روز یکی از بهترین‌ها بود و توانست نتایج خوبی به دست بیاورد.

بشیر باباجان‌زاده با چهار پیروزی و یک شکست به مدال برنز رسید. او در دور دوم در سه تایم پنج بر سه مقابل درمیل بایرس قهرمان سال 2002 جهان از آمریکا شکست خورد، اما با سه پیروزی متوالی پس از آن به مدال برنز رسید. باباجان‌زاده در مسابقه رده‌بندی هشت بر یک چوگوشویلی از بلاروس را برد.

باباجان زاده با گرفتن این مدال به کار خودش پایان داد؛ در حالی که در بقیه اوزان ورزشکاران ایرانی نتایج قابل قبولی نگرفتند.

در سایر اوزان در 74 کیلو، فرشاد علیزاده پس از پیروزی هفت بر صفر مقابل پیتر باشی مجاری، در سه تایم مغلوب شرف تفنگ از ترکیه شد و حذف شد. علیزاده تایم اول را سه بر صفر برد اما دو تایم بعدی را دو بر یک واگذار کرد. در وزن 84 کیلوگرم نیز داود عابدین‌زاده در همان دور اول هفت بر سه مغلوب آندره ساموخین از قزاقستان شد و حذف شد.

تیم ملی کشتی فرنگی در شرایطی در تورنمنت مجارستان به سر می‌برد که این تیم ملی به تازگی در مسابقات جهانی مجارستان شرکت کرده بود. تیم فعلی البته همان تیمی نیست که در جام جهانی به مقام سومی دست یافت. تیمی که ناباورانه در مسابقات جهانی درخشید و حالا تیم دیگری از ورزشکاران کشتی فرنگی در تورنمنت مجارستان حضور دارد.

مسابقاتی که قبل از شروع المپیک پکن برای مربیان تیم ملی اهمیت بسیاری دارد. منوچهر لطیف، کارشناس کشتی در این رابطه می‌گوید: «تورنمنت مجارستان را نمی‌شود، دست کم گرفت. این درست که این مسابقات بعد از رقابت‌ی جهانی برگزار می‌شود. اما نزدیکی این تورنمنت به المپیک باعث شده که مربیان نگاه ویژه‌های به این مسابقات داشته باشند.

البته نه برای ما که برای تمامی تیم‌هایی که در این مسابقات حضور دارند.» ظاهرا در این مسابقات تیم‌ها با بهترین‌های خودشان آمده‌اند. با این وجود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با نفرات اصلی خودش پا به این مسابقات نگذاشته است، زیرا تیم اصلی در مسابقات جهانی حاضر شده بود. به هر حال، تورنمنت مجارستان این روزها در حال برگزاری است.

تابلو نتایج:

60 کیلوگرم:
داوور استفانک (صربستان) 7 - حمید باوفا (ایران) 2 (5 - 1، 2 - 1)

74 کیلوگرم:
آله میخایلوویچ (بلاروس) 6 (برنده) - مارک مادسن (دانمارک) 9 (4 - صفر، صفر - 7، 2 - 1)

84 کیلوگرم:
بدری خاسایا (گرجستان) 5 - آندری بارانوسکی (بلاروس) صفر (2 - صفر، 3 - صفر)

120 کیلوگرم:
رضا کایالپ (ترکیه) 5 - درمیل بایرس (آمریکا) 2 (1-1، 3 - صفر، 1-1)

رده‌بندی انفرادی چهار وزن اول جام زومباتلی:

60 کیلوگرم:
1- داوور استفانک (صربستان)
2- حمید باوفا (ایران)
3- نوربخیت چنگیز بایف (قزاقستان) و پارک اون چول (کره‌جنوبی)
5 - ادوارد بارسگیان (لهستان) و کورپاسی (مجارستان)

در این وزن محمدرضا قضایی در حالی که باید دیدار رده‌بندی را برگزار می‌کرد، به دلیل نامعلومی دیسکالیفه شده است.

74 کیلوگرم:
1- آله میخایلوویچ (بلاروس)
2- مارک مادسن (دانمارک)
3- السکاندر کی کی نیف (بلاروس) و سوکاسا توروماکی (ژاپن)
5- کوهار (اسلوونی) و داریوژ کویت (لهستان)

در این وزن فرشاد علیزاده چهاردهم شد.

84 کیلوگرم:
1- بدری خاسایا (گرجستان)
2- آندری بارانوسکی (بلاروس)
3- کیم جانگ ساب (کره جنوبی) و ویاچسلاو ماکارانکا (بلاروس)

داود عابدین‌زاده بیست و چهارم شد.

120 کیلوگرم:
1- رضا کایالپ (ترکیه)
2- درمیل بایرس (آمریکا)
3- سیارهی آریتوخین (بلاروس) و بشیر باباجان‌زاده (ایران)
5- گورام پرچلیدزه (گرجستان) و چوگوشویلی (بلاروس)

همشهری امارات

کد خبر 45625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز