همشهری آنلاین: «تالار گرگ‌ها» نوشته هیلاری منتل از سوی نویسندگان و منتقدان گاردین به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۱ از میان ۱۰۰ کتاب برتر برگزیده شد.

100 كتاب برتر قرن 21 به انتخاب گاردين

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه انتخاب ۱۰۰ اثر برتر در عرصه‌های مختلف هنر این بار نوبت به حوزه کتاب و ادبیات رسید و گاردین از ۱۰۰ کتاب برتر ۱۹ سال ابتدایی قرن ۲۱ رونمایی کرد. در این فهرست، «تالار گرگ‌ها» صدرنشین است و «گیلعاد» مریلین رابینسن، «زمان دست‌دوم» سوتلانا الکسیه‌ویچ، «هرگز رهایم مکن» کازوئو ایشی‌گورو و «استرلیتس» دابلیو.جی. سیبالد به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

منتل نویسنده ۶۷ ساله انگلیسی و برنده دو جایزه معتبر بوکر است. او جایزه اول خود را سال ۲۰۰۹ برای «تالار گرگ‌ها» گرفت که نخستین بخش از سه‌گانه کرامول است و سه سال بعد با «اجساد را بیاورید»، دومین بخش این سه‌گانه دومین بوکر را از آن خود کرد. منتل نخستین نویسنده زن است که دو بار جایزه ادبی بوکر را برد و به فهرست نویسندگانی چون جان مکسول کوتسی، پیتر فیلیپ کری و جیمز گوردن فارل پیوست.

تلویزیون بی‌بی‌سی انگلستان بر اساس «تالار گرگ‌ها» و دنباله آن «اجساد را بیاورید» یک سریال شش قسمتی به نام «تالار گرگ‌ها» در ۲۰۱۵ ساخت و در آن داستان به قدرت رسیدن تامس کرامول را در درباره هنری هشتم روایت کرد. منتل این روزها در حال نوشتن قسمت سوم سه‌گانه کرامول است و آبزرور هم سال ۲۰۱۲ «تالار گرگ‌ها» را یکی از ۱۰ رمان برتر تاریخ ادبیات دنیا برگزید.

«دوربین کهربایی» فیلیپ پولمن، «بین دنیا و من» تا-نهاسی کوتس، «پاییز» آلی اسمیت، «اطلس ابر» دیوید میچل، «نیمی از یک خورشید زرد» چیماماندا انگزی آدیچی، «دوست نابغه من» النا فرانته، «توطئه علیه آمریکا» فیلیپ راث، Nickel and Dimed باربرا ارنریش، «فینگرسمیت» سارا واترز و «انقراض ششم» الیزابت کولبرت به ترتیب در فهرست ۱۰۰ کتاب برتر قرن ۲۱ در رده‌های شش تا ۱۵ قرار دارند.

کد خبر 455861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha