اولین رمان کازوئو ایشی‌گور نویسنده برنده جایزه نوبل به زودی منتشر می‌شود.

ایشی‌گورو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رمان جدید ایشی‌گورو درباره یک انسان مصنوعی به نام کلارا است که در انتظار پیدا شدن انسانی به عنوان صاحبش در مغازه‌ای به سر می‌برد.

نویسنده رمان بازمانده روز که در سال ۲۰۱۷ برنده نوبل ادبیات شد، کتاب جدیدش را در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ منتشر می‌کند. رمان جدید او داستان کلارا، یک دوست مصنوعی است که توانایی ویژه‌ای در مشاهده اطراف خود دارد، خریداران را که به مغازه می‌آیند نگاه می‌کند و در انتظار این است که کسی او را انتخاب کند و بخرد. زمانی که به نظر می‌رسد شرایط قرار است برای همیشه تغییر کند، به کلارا این هشدار داده می‌شود که چندان روی وعده‌های انسان حساب باز نکند.

آنگوس کارگیل، مدیر تحریریه انتشارات فابر، ناشر این کتاب گفت که داستان «کلارا و خورشید» روایت سخن گفتن قلب انسان با اینجا و اکنون است، اما این بار از جایگاهی دیگر. کارگیل که اثر جدید ایشی‌گورو را خیره‌کننده توصیف کرد، ادامه داد: این اثر مثل همه آثار ایشی‌گورو در عین حال که غافلگیرکننده است، اما یک‌دست و همه اجزایش با هم هماهنگ است. 

رمان قبلی ایشی‌گورو، غول مدفون که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، نسخه‌ای نیمه‌اساطیری از بریتانیای قدیم بود؛ خانه غول و اژدها، و زوج پیری که به دنبال پسرشان می‌گشتند. در سال ۲۰۰۵ رمان هرگز ترکم نکن، نمونه‌ای از ادبیات علمی-تخیلی بود که تصویر پادآرمانشهرانه‌ای از بریتانیا ارائه می‌داد. این رمان هم در لیست نامزدهای جایزه بوکر قرار گرفت. 

کد خبر 523019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha