همشهری آنلاین: نیوزیلند با کنار زدن رقیبی سرسخت چون اسکاتلند از سوی استودیو آمازون به عنوان لوکیشن نسخه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها» برگزیده شد.

سر يان مك‌كلن در فيلم ارباب حلقه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، نیوزیلند همان سرزمینی است که سر پیتر جکسن حدود ۲۰ سال پیش سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» و بعدها سه‌گانه «هابیت» را آنجا ساخت. حالا قرار است آمازون نسخه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها» را به عنوان پرهزینه‌ترین سریال تاریخ در نیوزیلند مقابل دوربین ببرد. پیش‌تر از اسکاتلند هم به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی از گروه تولید این پروژه نام برده می‌شد.

انتظار می‌رود تولید سریال ۸۲۵ میلیون دلاری (۶۶۰ پوند یا ۱.۳ میلیارد دلار نیوزیلند) «ارباب حلقه‌ها» از چند ماه آینده در سه منطقه در اوکلند در جزیره شمالی آغاز شود. ولینگتن، پایتخت نیوزیلند هم می‌توانست به عنوان لوکیشن اصلی پروژه در نظر گرفته شود اما تقریبا تمام امکانات سینمایی آن در اختیار جیمز کامرون، غول هالیوودی است که تولید هر چهار قسمت بعدی «آواتار» را در استودیوهای موجود در ولینگتن آغاز کرده است.

فیل توایفورد، وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند نقشی اساسی در کشاندن پای یک استودیو بزرگ هالیوود به خاک این کشور در قاره اقیانوسیه داشته و معتقد است نیوزیلند به این پروژه‌های بلندپروازانه نیاز دارد؛ برنامه‌هایی که برای مردم شغل و سرمایه‌گذاری کلان خارجی هدیه می‌آورد. اسکاتلند در آستانه نهایی و اجرایی شدن برگزیت به این پروژه نیاز مبرم داشت و حالا آن را به چشم‌اندازهای رویایی نیوزیلند واگذار کرده است.

خوان آنتونیو گارسیا بایونا، فیلمساز ۴۴ ساله اسپانیایی و خالق «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» روی صندلی کارگردانی دو قسمت اول می‌نشیند و آمازون انتظار دارد «ارباب حلقه‌ها» در دنیای تلویزیون به همان موفقیت «بازی تاج و تخت» برسد. سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» شش میلیارد دلار در دنیا فروخت و برنده ۱۷ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم شد.

در شرایطی که درباره جزئیات ماجراها و داستان سریال «ارباب حلقه‌ها» به شدت پنهانکاری می‌شود اما آمازون اعلام کرده داستان در سال ۳۴۴۱ سرزمین میانه و پیش از رویدادهای فیلم سینمایی «یاران حلقه» می‌گذرد؛ زمانی که شخصیت آراگورن با بازی ویگو مورتنسن جوان بوده است.

کد خبر 455396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha