مراسم افتتاحیه سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت»، در لندن برگزار شد. رقم تبلیغات آمازون برای این سریال، در دل هزینه یک میلیارد دلاری ساخت آن، گم می‌شود و باید دید که می‌تواند انتظارات طرفدارن و البته سرمایه‌گذارانش را برآورده کند یا خیر. این سریال، روز جمعه از آمازون پرایم ویدئو پخش می‌شود.

سریال ارباب حلقه‌ها

همشهری آنلاین- روناک حسینی: نقل قول مشهوری از استنلی کوبریک، کارگردان درخشش، دکتر استرنج‌ لاو و پرتقال کوکی وجود دارد که می‌گوید تبدیل سه‌گانه ارباب حلقه‌های جی.آر.آر. تالکین به فیلم، غیر ممکن است.

تصور اینکه اگر این کارگردان بزرگ زنده بود و از قمار یک میلیارد دلاری آمازون در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» - یک مجموعه تلویزیونی ۵۰ ساعته بر اساس پاورقی‌های تاریخی نوشته شده در پایان کتاب سوم - با خبر می‌شد چه واکنشی داشت، خیلی سخت است. 

این سریال که روز جمعه در سطح جهانی در آمازون پرایم ویدئو پخش می‌شود، با هدف بهره‌برداری از جذابیت عظیم و ماندگار کتاب‌هایی ساخته شده که هنوز هم در نظرسنجی‌های مختلف به طور مرتب در میان محبوب‌ترین رمان‌های جهان قرار دارند. علاوه بر محبوبیت کتاب‌ها، این سریال بر موفقیت سه‌گانه ارباب حلقه‌های پیتر جکسون برنده اسکار نیز سوار شده است. 

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» را می‌توان تلاش آمازون برای پیروزی در نبرد استریمرها، در رقابت با نتفلیکس، دیزنی پلاس و اچ‌بی‌او مکس دانست که آخری به تازگی با پیش‌درآمد سریال محبوب و پربیننده بازی تاج و تخت، سریال خاندان اژدها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تلاش آمازون، البته با سرمایه‌گذاری بنیان‌گذار مولتی میلیاردر آمازون و ابرطرفدار تالکین، جف بزوس میسر شده است. 

این سریال، پر از قهرمانان و شخصیت‌های شروری است که به سختی ممکن است - اگر باشند - ردی از آن‌ها در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها یا ضمائم اسطوره‌شناسی تخیلی آن پیدا کرد. همین‌طور بسیاری از بازیگران و البته سازندگان این سریال تا حد زیادی ناشناخته‌اند و بنابراین، شکی وجود ندارد که آمازون ریسک بزرگی کرده است. 

سوفیا نوموت، بازیگر نقش پرنسس دیسا، اولین زن و اولین دورف رنگین‌پوست که روی صفحه تلویزیون در دنیای تالکین حضور پیدا کرده است، می‌گوید: «خیلی پراسترس است. ما چیزی را از اساس و بنیان می‌سازیم که قبلا هرگز دیده نشده است.»

او ماه گذشته در رویداد هواداران کامیک‌ کان «Comic-Con» به خبرگزاری فرانسه گفت: «قطعا مضطرب‌کننده است. ما می‌خواهیم کار را خوب و درست انجام دهیم.» 

«حلقه های قدرت» در «عصر دوم» تالکین، دوره‌ای از تاریخ در دنیای خیالی او در سرزمین میانه هزاران سال قبل از رویدادهای «هابیت»  و «ارباب حلقه‌ها» می‌گذرد.

بنابراین در حالی که تعداد انگشت‌شماری از شخصیت‌های فیلم‌های جکسون دوباره در برنامه آمازون ظاهر می‌شوند - اکثرا نسخه‌های جوان‌تر الف‌ها مانند گالادریل و الروند که البته جاودانه‌اند، هیچ اثری از فرودو، گولوم یا آراگورن دیده نمی‌شود. 

بیشتر شخصیت‌های داستان تالکین برای اولین بار روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند و حتی برخی از آنها از ابتدا به طور کامل برای این سریال خلق شده‌اند. 

ماکسیم بالدری، که شخصیت او ایسیلدور برای مدت کوتاهی در یک فلاش بک در ابتدای سه‌گانه جکسون در حال مبارزه با ارباب شیطان صفت سائورون دیده شد، می‌گوید: «تالکین واقعا چیز زیادی درباره شخصیت‌های خود ننوشته است.»

عکس | لباس‌های عجیب هواداران سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها | آیا گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون انتظارات را برآورده خواهد کرد؟

در اینجا، بالدری نقش یک نسخه جوان‌تر از آن قهرمان تراژیک را بازی می‌کند که با مرگ مادر، فشار بیش از حد پدر و اشتیاق بسیار برای ماجراجویی دست و پنجه نرم می‌کند.

بالدری می‌گوید: «اول این که چه موهبت بزرگی است که آغاز یک شخصیت را کشف و درک کنید که واقعا چه کسی است. فصل اول صرفا درباره شناساندن شخصیت‌ها و معرفی شخصیت‌های جدید  است... شکل دادن به دنیای زیبایی که تالکین در عصر دوم خلق کرده است.» 

سرنوشت سریال در دستان سازندگان - یا «شورانرها» - پاتریک مک کی و جی دی پین است که پس از خرید حقوق این مجموعه در سال ۲۰۱۷، ایده خود را به آمازون ارائه کردند، اما تنها تعداد انگشت‌شماری از پروژه‌های قبلی در آنها معتبر بود و رزومه پرباری نداشتند. 

عکس | لباس‌های عجیب هواداران سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها | آیا گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون انتظارات را برآورده خواهد کرد؟

مک کی در رویداد کامیک کان گفته بود که قصدشان حلق یک ابرحماسه تالکینی بوده و آمازون هم به قدر کافی دیوانه بوده که با آن‌ها موافقت کند. 

در اولین نمایش سریال در لندن پیش از پخش عمومی، جف بزوس اعتراف کرد که عده‌ای آن‌ها را برای انتخاب این تیم نسبتا ناشناخته زیر سوال بردند. او گفت: «اما ما چیز خاصی در این تیم دیدیم.»

آمازون همچنین اولین نمایش پر زرق و برق «حلقه های قدرت» را در لس آنجلس، نیویورک و بمبئی برگزار کرده است.

تبلیغات پر زرق و برق این سریال در نقاط مختلف جهان در مقایسه با هزینه حیرت‌آور ساخت سریالی که گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون لقب گرفته است، فقط قطره‌ای از دریا است. 

آمازون ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید حقوق آثار از بنیاد تالکین خرج کرد و تنها در فصل اول حدود ۴۶۵ میلیون دلار خرج کرد. از آن‌جا که از همان ابتدا متعهد شد که پنج فصل کامل را بسازد، انتظار می‌رود هزینه نهایی از یک میلیارد دلار عبور کند.

منبع: ترجمه از فرانس‌۲۴ با کمی تغییر. 

کد خبر 702173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha