سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حراجی کریستیز واقع در پاریس، آثار هنری قرن بیستم را به مزایده می‌گذارد.

حراج كريستيز

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت دیلی، مجموعه‌ای از آثار هنری مهم‌ترین هنرمندان ۱۰۰ سال اخیر جهان، در تاریخ هفدهم و هجدهم اکتبر در حراجی کریستیز به فروش گذاشته می‌شوند.

چهارمین دوره از فروش آثار آوارنگارد کریستیز نیز بخشی از این رویداد خواهد بود.

به گفته‌ی مسوولان بخش فروش آثار آوانگارد این رویداد، ‌ این حراجی برخی از استثنایی‌ترین آثار که اغلب آن‌ها تاکنون در هیچ حراجی به فروش گذاشته نشده‌اند را به مزایده می‌گذارد که قدمت آن‌ها به سال ۱۹۱۴ تا ۲۰۰۷ بازمی‌گردد. از مهم‌ترین هنرمندانی که آثارشان در بخش هنر آوانگارد به فروش گذاشته می‌شود می‌توان به «پابلو پیکاسو»، «رنه ماگریت»، ‌ «ماکس ارنست» و «فرنان لژه» اشاره کرد.

گل سرسبد این حراجی نیز یکی از تابلوهای نقاشی «نیکلاس د استال» (Nicolas de Staël)‌ متعلق به سال ۱۹۵۲ است که از سوی خانواده این هنرمند به این حراجی ارائه شده است.

مسئولان حراجی کریستیز ارزش این اثر را بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند که در صورت به فروش رفتن این تابلو نقاشی با قیمت تعیین‌شده یک رکورد جدید برای این هنرمند به ثبت خواهد رسید.

چندین تابلو نقاشی از مهم‌ترین مجموعه‌داران خصوصی اروپایی نیز در این حراجی حضور خواهند داشت که از مهم ترین آنها می‌توان به یکی از آثار اولیه «رنه ماگریت» ‌ با قیمت حدودی ۶۰۰ الی ۹۰۰ هزار یورو و یک تابلو نقاشی مهم از «پابلو پیکاسو» متعلق به ۱۹۶۷ با قیمت تخمینی ۳ الی ۵ میلیون یورو اشاره کرد. این تابلو یکی از مهم‌ترین سوژه‌های نقاشی‌های جدید «پیکاسو» یعنی یک تفنگدار را به تصویر می‌کشد.

کد خبر 455195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha