مردادماه سال گذشته بود که از دوچرخه‌های نارنجی رنگ «بیدود» در شهر تهران رونمایی شد و به شکل آزمایشی در منطقه ۲ مورد استفاده قرار گرفت.

مسیر سبز

پس از مدتی، بیدودها وارد منطقه ۶ شدند و اکنون با گذشت یک‌سال، قرعه بیدود به منطقه ۷ افتاده است و بیدودهای نارنجی وارد این منطقه شده‌اند. به گفته «حمیدرضا رنجبر» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۷، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، ایجاد مسیر سبز با تأخیر انجام شد و به همین دلیل، بیدود پس از گذشت یکسال وارد منطقه شده است و شهروندان در ۵ نقطه، به آنها دسترسی دارند.
نخستین مسیر دوچرخه منطقه ۷ به شکل مشارکتی با منطقه۶، در خیابان طالقانی حدفاصل خیابان‌های مفتح تا شریعتی ایجاد شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۷ در توضیح بیشتر می‌گوید: «طول این مسیر حدود هزار و ۱۰۰متر است که برای ایمن‌سازی دوچرخه‌سواران، نرده‌گذاری شده و در فواصل معین، تابلوهای راهنما نصب کرده‌ایم.» به گفته حمیدرضا رنجبر، این پایان کار نیست و مسیر ویژه دوچرخه به خیابان شریعتی ختم نمی‌شود: «قصد داریم با طراحی شبکه‌ای، این مسیر را تا خیابان بهار شیراز و از آنجا به میدان شهدای هفتم‌تیر ادامه دهیم.»

  • مسیر سبز در بن‌بست شیب تند
    شیب تند خیابان‌های منطقه، مهم‌ترین مشکل ایجاد مسیر دوچرخه‌اند که معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهردار منطقه می‌گوید: «رفت‌وآمد با دوچرخه در مسیر شمال به جنوب مشکلی ندارد اما در مسیر جنوب به شمال منطقه دارای شیب است و دوچرخه‌سواران برای رکاب زدن دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل تلاش کردیم طراحی مسیر دوچرخه به گونه‌ای باشد که این مشکلات را به حداقل برسانیم.» ایستگاه‌های دوچرخه در ۵ مکان جانمایی شده‌اند که رنجبر با اشاره به آنها می‌گوید: «پس از بررسی‌های کارشناسی و توجه به موقعیت ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوس و تاکسی، ۹ ایستگاه دوچرخه در خیابان‌های شهید قندی، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید مطهری و پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی سیدخندان، راه‌اندازی شده‌اند و تا پایان سال تعداد آنها را افزایش می‌دهیم.»
کد خبر 454841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha