دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

فضای سبز حاشیه جنوب محله بلورسازی (محله ۸) تا چند روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

درختکاری

«اکرم مقدم» شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۷ با اعلام این خبر گفت: «بلورسازی یکی از محروم‌ترین محله‌های منطقه است و در این بین محدوده جنوبی این محله وضعیت نامناسب‌تری دارد.»  مقدم گفت: «ایجاد فضای سبز در حاشیه جنوبی این محله از اسفند سال گذشته آغاز شد و طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد.»

او با بیان اینکه این فضای سبز با توجه به هویت جمعیتی و اجتماعی محله ایجاد شده است افزود: «این حاشیه سبز در واقع زنجیره‌ای از پاتوق‌های محلی است که هرکدام از این پاتوق‌ها برای یکی از کوچه‌های منتهی به خط آهن تهران‌ـ اهواز طراحی و ایجاد شده است. این پاتوق‌ها هرکدام به‌صورت مجزا دارای آبنما، فضای سبز، وسایل ورزشی و... است.» مقدم با بیان اینکه بودجه‌های لازم برای ایجاد این فضای سبز توسط سازمان نوسازی شهر تهران تأمین شده است، افزود: «بخش مهمی از زمین مورد نیاز این پروژه حاصل تملک و تخریب پلاک‌های فرسوده در این ناحیه است.»

بخش جنوبی محله بلورسازی زمانی محله مستقلی بود که اهالی به آن محله ۸ می‌گفتند. محله ۸ به دلیل مسدود بودن بیشتر دسترسی‌ها به جزیره معروف شده بود. تا چند سال قبل محله ۸ که حالا جنوب محله بلورسازی شده، فرسوده‌ترین محله تهران محسوب می‌شد. چند سالی است با اجرای طرح‌های عمرانی، این محله جانی دوباره گرفته و اکنون با سرعت گرفتن نوسازی بافت‌های فرسوده، مدیریت شهری هم با عزمی جدی ‌درصدد ارتقای سرانه‌های شهری در این محله محروم از امکانات است.

کد خبر 454833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha