همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی گفت: بصورت جدی از مدیران مربوطه می‌خواهم که نسبت به تکمیل و بهره برداری از این مجموعه‌ها و سایر پروژه‌های نیمه تمام اقدام عاجل را به عمل آورند.

محسن هاشمي

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مراسم تاسوعای حسینی گفت: فردا تاسوعای حسینی است و سراسر جهان تشیع و بخش‌های بزرگی از جهان اسلام و سایر ادیان توحیدی، در رثای بزرگ علمدار سپاه حسین(ع) ، عزادارند.

وی با اشاره به لزوم تبیین مقام ومنزلت، فرزند برومند امیرمومنان، ابوالفضل العباس در مجالس عزای حسینی اظهار داشت: این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام، بزرگمردی است که در زمان حمله سپاه کوفه به خیمه حسینی در روز تاسوعا، از سوی امام مامور به گرفتن مهلت شب عاشورا می‌شود و منزلت، اقتدار و هیبت وی موجب می شود که سپاه کوفه، عقب نشینی کرده و جنگ را به روزعاشورا موکول کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر زینب سلام الله علیها، پیامبر حماسه حسینی پس از عاشوراست، ابولفضل العباس، پیامبر حماسه حسین (ع)، تا زمان شهادت است و به همین علت، مقام علمداری به وی اعطا می گردد.

هاشمی تصریح کرد: ابوالفضل، برترین دانشجوی مکتب حسین(ع) نیز هست و در شب عاشورا که شمر برای دور کردن عباس از اباعبدالله به وی پیشنهاد می دهد، وی به دستور امام، پاسخ شمر را می دهد و این درس را در تاریخ برجا می گذارد که حتی پاسخ فرد ملعونی نظیر شمر که ماموریتش قتل امام حسین علیه السلام هست را باید داد.

وی با بیان اینکه علمداری ماموریت و وظیفه عباس در کربلا بود اظهار داشت: اما افتخار و دلخوشی فرزند علی (ع)، سقایی و سیراب کردن اطفال تشنه حسین (ع) بود و برای تحقق آرزوی رساندن آب به کودکان تشنه، به آسانی دستان قدرتمند و چشم تیزبین و سر سربلندش را فدا کرد اما حسرت رساندن آب به خیمه ها، تا ابد بر دلش ماند.

هاشمی در ادامه به سالروز حادثه هفدهم شهریور ماه میدان ژاله که با خون شهروندان مظلوم تهرانی، رنگین شد اشاره کرد و گفت: ۱۷ شهریور، نماد حقانیت مبارزه مردمی با استبداد بود که در برابر خشونت، خویشتن دار، اصلاح گر و مقاوم بودند و تصویر برآمده از جمعه خونین میدان ژاله دیروز ومیدان شهدای امروز، گویا ترین سند بر حقانیت انقلاب اسلامی در جهان گردید که در اینجا، خاطره  همه شهدا انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

هاشمی در ادامه در تذکری  به معاونت فرهنگی اجتماعی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی اظهار داشت: پروژه هایی هستند که بخش عمده آن اجرا و سال‌هاست نیمه تمام رها شده‌اند و با وجود بازدیدهای مکرر بنده و سایر اعضای شورای شهر و تعهد مدیران به تکمیل آن هنوز امیدی به بهره برداری آن نیست، اگر تعهدات شهرداری عملی شده بود این مجموعه‌ها می‌توانستند در محرم امسال میزبان عزاداران حسینی وسایر برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری باشند.

وی در پایان اظهار داشت: بصورت جدی از مدیران مربوطه می‌خواهم که نسبت به تکمیل وبهره برداری از این مجموعه ها وسایر پروژه های نیمه تمام اقدام عاجل را به عمل آورند.

کد خبر 454382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha