دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

ابوذر چهل امیرانی - دبیر تحریریه: با وجود تورم زیاد و شرایط اقتصادی نامناسب که باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی مردم شده است، ساکنان جنوب تهران پرشورتر از سال‌های گذشته اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی کرده‌اند.

ابوذر امیرانی

خوشبختانه در جانمایی بسیاری از این ایستگاه‌ها دقت شده و به دلیل رعایت برخی ضوابط و مقررات توسط برپاکنندگان، امسال با ترافیک کمتری در معابر مواجه خواهیم شد. برپایی ایستگاه‌های صلواتی و چادرهایی برای پذیرایی از عزاداران حسینی، یک حرکت معنوی مردمی و فی‌نفسه اقدامی ارزشمند است، اما لازم است به رعایت مسائل بهداشتی دقت بیشتری شود.

استفاده از ظروف پلاستیکی برای پذیرایی از عزاداران، در کنار بروز بیماری‌ها، منجر به افزایش کار و زحمت پاکبان‌ها و نیروهای خدمات شهری می‌شود و با وجود تلاش برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی برای جمع‌آوری زباله‌ها، ظروف پلاستیکی را می‌توان با ده‌هامتر فاصله از محل چادرها دید که شهروندان در معابر رها کرده‌اند. بنابراین پاکبان‌ها مجبورند زباله‌ها را از جوی‌ها و خیابان‌های اطراف جمع‌آوری کنند که ساعت‌ها وقت آنها را تلف می‌کند.

از آنجا که قیمت ظروف یکبارمصرف از سال گذشته افزایش زیادی پیدا کرده، لازم است برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی به جایگزینی ظروف شیشه‌ای و قابل شست‌وشو اقدام کنند تا این هزینه‌ها را صرف پذیرایی از عزاداران بیشتری کنند. چنین‌کاری باعث کاهش زحمت پاکبان‌ها و تمیزی معابر نیز می‌شود.

کد خبر 453473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha