همشهری‌آنلاین: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌ مکاتبات برای ارائه «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان» خبر داد و گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم که هیچ مغایرت قانونی در این زمینه وجود ندارد.

معصومه ابتکار

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ با بیان این‌که هیچ مخالفتی برای ارائه گواهینامه موتورسیکلت به زنان وجود ندارد، افزود: مغایرت قانونی وجود ندارد و اگر زنان تمایل و نیاز داشته باشند باید بتوانند گواهی‌نامه موتورسیکلت دریافت کنند و اگر هم در آئین‌نامه‌ای مشکل یا سیاست نانوشته‌ای داریم امید است که برطرف شود.

ابتکار درباره تاثیر موتورسیکلت بر محیط زیست نیز بیان کرد: در دوران فعالیت خود در محیط زیست طرف‌دار موتورسیکلت برقی بودم و بر این باورم که موتورهای بنزینی، دو زمانه و چهارزمانه آلودگی زیادی ایجاد می‌کند به همین دلیل از این موضوع بسیار حمایت می‌کنم، به نظر موضوع موتور و هم دوچرخه بخشی از آن به موضوع سلامت و بخشی دیگر به حفظ محیط‌زیست بازمی‌گردد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه را سبک زندگی خوب دانست و گفت: در حال حاضر کم‌تحرکی آسیب‌زاست، پس چه اشکالی وارد است اگر بتوانیم چنین فعالیت‌هایی را گسترش دهیم؟

ابتکار گفت: مشکل و مانع قانونی در این زمینه وجود ندارد. در این زمینه پیگیری‌هایی انجام دادیم؛ به طور خاص در زمینه ارائه گواهی‌نامه موتورسیکلت برای زنان نشست‌ها و مذاکراتی را برگزار کردیم و پیگیری‌های مکاتباتی را نیز در این راستا انجام دادیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که هیچ مغایرت قانونی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 452839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha