حمیدرضا بوجاریان‌-خبرنگار: نوزدهمین «جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی»، اجرای نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای و نمایش‌های ایرانی که همیشه یکی از بخش‌های پرمخاطب جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بوده است از سه‌شنبه، ۲۲ مردادماه، در عمارت «کاظمی» واقع در خیابان ۱۵ خرداد و در منطقه تاریخی «عودلاجان» آغاز شده است.

جشنواره آیینی

نقل موسیقایی داستان «سردار عوض» اثر «حسین ولی‌نژاد» و «پریسا سیمین مهر» از شیروان، نقالی «جنگ هماون» اثر «مهای چایانی» از همدان، قطعه «سیاه‌بازی سلام» اثر «داود داداشی» و «فتح‌الله طاهری»، نقل موسیقایی «گفت‌وگو با ساز» اثر «صادق‌علی فرجی‌فرد» از بندرعباس و نقالی «غدیر» اثر «ابوالفضل ورمزیار» از تهران برنامه‌های این جشنواره هستند که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود. پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه، نقالی و همچنین اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی «جی جی وی جی» از جمله جذابیت‌های این جشنواره هستند.  
ستاد برگزاری جشنواره با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ تهران، برای سهولت در رفت‌وآمد خانواده‌ها و علاقه‌مندان به نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای، تسهیلاتی از جمله وسیله ایاب و ذهاب پیش‌بینی کرده‌اند که همه شب از ساعت ۲۰:۳۰ علاقه‌مندان را از تالار وحدت در خیابان «شهریار» به عمارت کاظمی منتقل می‌کنند.  
این جشنواره تا جمعه دایر است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به خیابان پانزده خرداد شرقی، چهارراه سیروس، کوچه امامزاده یحیی (ع)، روبه‌روی امامزاده، بن‌بست طهماسبی‌، پلاک ۶، عمارت کاظمی مراجعه کنند.

کد خبر 451658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha