چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محاکمه صدام، رئیس جمهور مخلوع عراق و شش تن از همدستان وی در پرونده کشتار کردها با حضور یک قاضی جدید از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد العریبی المجید الخلیفه  قاضی جدید دادگاه صدام، معاون رئیس دادگاه در جلسات دادگاه پرونده قبلی او بوده است.

دولت عراق روز سه شنبه تصمیم گرفت عبدالله العامری قاضی دادگاه صدام را به دلیل عدم رعایت بی طرفی در رسیدگی به پرونده صدام از سمت خود برکنار کند.

در جلسه روز چهارشنبه قاضی جدید حکم خروج صدام را از صحن دادگاه صادر کرد.

صدور حکم قاضی دادگاه به خروج صدام از صحن دادگاه، پس از اعتراض صدام به انتصاب وی به عنوان رئیس دادگاه صورت گرفت. محمد العریبی المجید الخلیفه  قاضی جدید دادگاه صدام

صدام خطاب به قاضی جدید گفت پدر تو یک نگهبان بود.

همچنین هیات وکلای صدام به دلیل اعتراض نسبت به دخالت‌ها در روند محاکمه، جلسه دادگاه را ترک کردند.

قبل از اینکه تیم وکلای دفاع از صدام، صحن دادگاه را ترک کنند یکی از آنان بیانیه‌ای را قرائت کرد و دخالت‌ در کار دادگاه را محکوم کرد.

وی افزود: رزکار امین مانند قاضی پیش از خود در پی فشارهای دولت از سمت خود برکنار شد. ما می خواهیم بگوییم که دولت در روند دادگاه دخالت می‌کند ما نمی توانیم به کار خود ادامه بدهیم.

وی گفت تصمیم گرفتیم جلسه دادگاه را ترک کنیم و خواهان عدم دخالت دولت در محاکمه هستیم و قبل از انجام تحقیق در این باره به جلسه دادگاه باز نمی گردیم.

سپس قاضی جدید دادگاه از شاهدان  خواست  مشاهدات خود را در قضیه انفال بیان کنند.

کد خبر 4515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز