دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

پارک جنگلی طالقانی از دیرباز یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت بوده است.

بوستان طالقانی

وجود انواع درخت و گونه‌های گیاهی دلیل بر جذابیت و زیبایی آن برای عموم شده است. زمین‌های این منطقه قبل از تبدیل شدن به یک پارک عمومی، زمین کشاورزی بوده و در سال ۱۳۵۰ طرح نوسازی آن توسط شرکت مهندسی اسپانیایی آغاز شد. این پارک زیبا سال ۱۳۶۱ برای استفاده پایتخت‌نشینان با امکانات تفریحی و رفاهی متفاوتی به بهره‌برداری رسید.

مسیرهای پیاده‌روی روی تپه‌ها به صورت پله پله با چوب درختان ساخته شده و همین موجب سهولت در پیاده‌روی سالمندان و کودکان شده است. با عبور از مسیر به آبنما، بوفه، وسایل ورزشی، آلاچیق، نیمکت و پل طبیعت راهنمایی می‌شوید.

بلوط ایتالیایی در این پارک از جالب‌ترین نوع گونه گیاهی است که عطر آن فضای پارک را تسخیر کرده است. امکانات موجود در این پارک جنگلی قدیمی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌هایی است که قصد بازی‌های توپی و پیاده‌روی دارند. تماشای تهران و بزرگراه مدرس یکی از جذابیت‌های دیگر این پارک است.

اگر تصمیم دارید یک روز از تابستان را در این بوستان جنگلی زیبا بگذرانید باید از میدان ونک وارد اتوبان حقانی شده و به سمت ایستگاه مترو حقانی بروید و نرسیده به مترو تابلو پارک طالقانی شما را به داخل بوستان راهنمایی می‌کند.

کد خبر 451125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha